Stránka 1 z 11

Akumulátor a jeho údržba

Napsal: sob 26 led 2013, 08:46
od Gek
Protože je to téma zajímavé a máme to porůznu poházené všude, tak to budeme mít tady hezky pokupě.

Takže bych poprosil o nějaké rady od kamarádů baterkářu, nábíječky, udržovací nabíječky.Ukazuje se totiž, že Kymové jsou na baterky dost náchylní.
A já jdu hledat nějakou udržovačku.

Odkaz:
Skoro vše o akumulátorech a nabíjení(KLIK)

Napsal: sob 26 led 2013, 08:49
od Gek
My doma k nabíjení aku používáme TUTO NABÍJEČKU

NA udržování co tohle ??
Nebo TADY ? nebo ještě Tahle

Výběr je, ale nerozumím tomu. Tak prosím poraďte.

Napsal: sob 26 led 2013, 08:58
od motorr66
Konečně to bude pohromadě :wink: Nechám si poradit odborníkem, já jsem na toto LAMA :lol:

Napsal: sob 26 led 2013, 09:09
od manet125
Já používám tuto Optimate 2. Zkušenosti zatím žádné. Baterku ve Škyťákovi (letos stará 3 roky) jsem napojil a uvidíme za rok, za dva, za tři.

V Manetovi mám gelovku YUASSA už minimálně pět let a když jsem ji napojil na udržovačku, tak se nabíjela cca 15 minut a pak nabíječka přešla do udržovacího režimu.

Takže co se baterek týče, mám jasno. Gelová YUASSA.

Napsal: sob 26 led 2013, 10:06
od František Procházka
Proč né Lidl.Mám a spokojenost.Je sice pravda nepoužíván jí jako udržovací.baterku na zimu vyndám,nabiju a nechám přez zimu doma.

Napsal: sob 26 led 2013, 10:58
od Gandalf
Dám to i sem, do "speciálního vlákna". Já koupil čistě pro udržování aku TOHLE

Napsal: sob 26 led 2013, 15:36
od mulah
František Procházka píše:Proč né Lidl.Mám a spokojenost.Je sice pravda nepoužíván jí jako udržovací.baterku na zimu vyndám,nabiju a nechám přez zimu doma.
Vidíš Fando. A právě domů bys jí správně tahat neměl. Páč baterce nemíň vadí chladno. Takže jestli máš garáž, kde je přes zimu chladno,ale NEMRZNE (5-10 stupňů) tak je lepší nechat jí tam.

Napsal: pon 28 led 2013, 07:54
od HonzaH
Tak já přes sobotu napojil dobíjeci kabely s konektorem a zpojil novou nabíječku Ctek. Za pár minut (cca15) se nabíječ přepl do režimu, kdy lze startovat (cca 80% plného nabití) a po další hodině už je nabíječ v předposledním kroku, který baterce dodá maximum do 100% (to může trvat až 10 dní) a pak se přepne do režimu udržování. Tak myslím, že na jaže nebudu zaskočen nemožností nastartování.

Napsal: pon 28 led 2013, 08:04
od HonzaH
Dle info se servisákem dochází u každé baterky k tzv. samovybíjení. Podle stavu baterky (kondice, sulfatace elektrod, stav zaplynění) může hodnota samovybíjení i u bezúdržbových aku být i 0,1 V denně!! ... takže určitě je výhodnější baterku napojit na udržovačku, která kontroluje hodnotu samovybití a sem tam do baterky doždrcá to, co baterka sama zdratí (defacto nahradí dobíjení během jízdy samotným skútrem). 4ím lepší kondice baterky=tím větší životnost. Tolik z rozumů servismena-baterkáře.

Napsal: pon 28 led 2013, 11:15
od Gek
Tak jsem zjistil, ( synek prozradil ) že naše Accumate nabíječka umí udržovací mód. Tak přidělám na baterku očka s konektorem, ten vyvedu někde bokem a koupím prodlužovací nabíjecí kabel a vyvěsím ho po stropě. A mělo by to být ole rajt.

Napsal: pon 28 led 2013, 13:24
od HonzaH
Přesně jak píšeš, Geku !! .. ole rajt !! :wink:

Napsal: ned 03 úno 2013, 10:19
od forman
Nevím kam toto zařadit nebo jestli tady existuje téma (Zajímavé odkazy)
AB MOTO

Napsal: ned 17 úno 2013, 15:09
od Gek
Tady je vhodné pokračovat o akumulátoru. Našel jsem VARTA baterku pro Kymco 500. VARTA pro Kymco Dávám ho sem hlavně skrzevá rozměry. Aby bylo pro porovnání s jinými.
Tady je origo.
Obrázek

Napsal: ned 17 úno 2013, 17:34
od skippin

Napsal: ned 17 úno 2013, 17:35
od skippin
Zapoměl jsem vložit odkaz na obecné informace o baterkách:
http://baterie-motocykl.heureka.cz/pora ... tobaterii/