Červené tlačítko a práce s ním. Všeobecná diskuze.

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

dannyrko1
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: sob 13 črc 2013, 14:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od dannyrko1 » pát 19 črc 2013, 19:59

Zdravim kolegove :wink:, chtel bych se zeptat zkusenejsich na neco co me dnes napadlo. Mel jsem docela naspech, takze jsem poprve pri parkovani jeste pred vypnutim motoru otocenim klicku ho vypnul tim tlacitkem na stopku :roll: ani nevim jak me to napadlo, asi proste v rychlosti ikdyz to samozrejme normalne delam naopak, ze otocim klicem a pak jeste prepnu na stop. Asi je to banalita, jen me napadlo, muze to pripadne necemu vadit? Netusite nekdo? Dikes :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 19 črc 2013, 21:01

A nemělo by to být právě tak??? Nejdřív STOP a pak klíček???
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

dannyrko1
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: sob 13 črc 2013, 14:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od dannyrko1 » pát 19 črc 2013, 21:11

tak ja nevim prijde mi to docela nelogicky... :oops: jakoze proste natvrdo vypnout motor, prijde mi takovy "slusnejsi" vuci tomu stroji nejprve zastavit motor klickem, proto se ptam, ale je to asi vicemene jen detail :wink:

koudáček
Už mám víc než deset
Příspěvky: 21
Registrován: pát 28 čer 2013, 20:54
Bydliště: Mor.Budějovice

Příspěvek od koudáček » pát 19 črc 2013, 22:36

dannyrko-tak asi jeden příklad představ si že ti při zastavení poběží větrák na chladiči a když vypneš klíček tak ho zastavíš a když dáš stop tlačítko tak vypneš motor,ale větrák poběží dál než se ochladí voda v chladiči proto to stop tlačítko má přednost před vypnutím kličkem.
čekatel na people-už je doma mazel,GTi125

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 19 črc 2013, 22:46

Výrobce tam to tlačítko nedal pro nic za nic. Já teda přesně nevím co přesně odpojuje ta STOPka,jestli jen zapalování, nebo přívod paliva,ale učitě je lepší a šetrnější zastavit jen motor, než klíčkem típnout celou elektriku.
A jen tak na okraj....jestlipak jsi si četl návod ?
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

dannyrko1
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: sob 13 črc 2013, 14:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od dannyrko1 » sob 20 črc 2013, 07:54

navod jsem cetl, ale prave si zadnou zminku o tehle veci nevybavuju... kazdopadne budete mit asi pravdu minimalne s tím chlazením :wink:

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » sob 20 črc 2013, 10:11

Myslím si, že je úplně jedno, čím vypneš motor. Červené tlačítko je bezpečnostní a proto je hned po ruce. Já vypínám někdy klíčkem, jindy knoflíkem. Ale spíše klíčkem. Někdy se mi stane, že pal zapomenu vypnout klíček.

Koukni se znovu do návodu. Bude tam jistě " zastavení motoru"

Nakonec si to můžeš tady přečíst sám. Tohle je stálé téma různých fór, stejně jako co je lepší. Jestli kůže nebo textil.
Motorkáři
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

dannyrko1
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: sob 13 črc 2013, 14:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od dannyrko1 » sob 20 črc 2013, 11:04

aha, ja nevedel ze je to jedna z tech donekonecna omilanych otazek :oops:, nechtel jsem tim pochopitelne nikoho nejak pobourit :wink:, diky za rady a nazory a zaridim se podle nich 8)

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » sob 20 črc 2013, 11:15

V klidu. Nikdo nenadává ani se nepobuřuje. Jen jsem chtěl naznačit, že někdy se vyplatí hledat. Ale klidně se ptej. Tady se nikdo zlobit nebude.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 22 črc 2013, 08:08

Tak nechci vypadat jako kverulant, ale já vypínám zásadně klíčkem. A navíc, správně udělaná elektrika na skútru/v autě zajistí, aby v případě potřeby běžel ventilátor chladiče chladící kapaliny i po vypnutí klíčkem, zamčení a opuštění skútra/auta. Napětí na ventilátor jde mimo spínací skřínku. U mě teda ověřeno a funguje to tak jak popisuju, i na autě i na Downu. Nezaregistrovali jste někdy v parném létě, že jste k parkovišti popojížděli, dojeli, zaparkovali, zamkli, odcházeli a ventilátor hučel?? to je ono, to je tento případ ... Voda se prostě musí dochladit za každou cenu :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

dannyrko1
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: sob 13 črc 2013, 14:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od dannyrko1 » pon 22 črc 2013, 09:13

diky za dalsi nazor, noo u auta to pochopitelne znam :) a stava se mi to samozrejme i u Kymca normalne po vypnuti klickem. Sice zatim malokdy, hlavne kdyz bylo vedro a jel jsem hodne nestabilne, mysleno brzda/plyn

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pon 22 črc 2013, 09:16

Tohle rudé tlačítko je tam prvotně pro případ pádu stroje, případného zlomení klíčku ve spínačce a nutnosti vypnutí elektrických obvodů pro přepravu a přípravu paliva. Takový nouzový STOP, jako na všech možných strojích. Bacha na to, spousta obvodů zůstává pod proudem. Tak aby jste pak v pohodě nastartovali, vždy vypnout i klíček !!!
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pon 22 črc 2013, 09:46

Některé stroje točí startérem i při vypnutém červeném tlačítku. !!! Na to pozor. Nejednoho občana to už potrápilo. Co my jsme se nalítali s Hondou. A ne a ne chytnout. Tlačili jsme ji jak o duši a nic. Ani neslíbila. Tak jsme povolali kamaráda se svíčákem. Byla to naše první " velká " motorka a nic jsme ještě doma neměli. On přijel, přepnul ten zku.... vypínač a nastartoval. Jojo. Chybama se člověk učí.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » pon 22 črc 2013, 10:11

Ano Geku, taky už jsem startoval a nic. Startér točil, ale motor nechytal. :roll: Děti si v garáži hrály, což jsem poznal i podle zapnutého blinkru.

Je to jak píše Jouza, Honza i Gek a to tak, že červené tlačítko je v první řadě uvažováno jako bezpečnostní nebo nouzový spínač. Motor by se měl zastavovat otočením klíčku do polohy "OFF". Našel jsem to i v návodu. Červené tlačítko a vypnutí motoru.

Honzo, co se týká chodu ventilátoru i po vypnutí klíčku. Vím, že to tak některá auta mají, měla to i jedna naše služební Felicie, ale nejsem si jistý, že je to tak správně. Moje auta (Sharan a Mondeo) ani Yager to tak nemají - mám to odzkoušené a kdyby měli, tak bych to určitě předělal. Ono se to nezdá, ale ten ventilátor má docela slušnou spotřebu a pokud jede jen z akumulátoru, tak mu dá dost zabrat, zvláště u skůtru. Navíc, proč chladit vodu, která se už ničím nezahřívá a stejně nejede čerpadlo?
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » pon 22 črc 2013, 10:42

To je náhoda, sice jsem v "cizím" vláknu, ale právě na tohle jsem se chtěl zeptat v tom našem :)
Na Skútrfóru se to teď zase řešilo, sice u jiné značky, ale tam právě tvrdili, že při vypnutí klíčkem se ventilátor nesepne, zatímco při vypnutí tlačítkem ještě může dochlazovat. Schválně jsem se díval do manuálu k DWNT a je tam výslovně napsáno, že tlačítko plní bezpečnostní funkci a NEMÁ se používat při již běžícím motoru. Takže za mě jasné, vždy jsem vypínal klíčkem a nebudu to měnit. Stejně před vypnutím zpravidla už nějakou dobu motor nezatěžuji než zaparkuji nebo se dostanu do garáže :)
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Odpovědět