Stránka 1 z 2
Napsal: pát 19 črc 2013, 19:59
od dannyrko1
Zdravim kolegove

, chtel bych se zeptat zkusenejsich na neco co me dnes napadlo. Mel jsem docela naspech, takze jsem poprve pri parkovani jeste pred vypnutim motoru otocenim klicku ho vypnul tim tlacitkem na stopku

ani nevim jak me to napadlo, asi proste v rychlosti ikdyz to samozrejme normalne delam naopak, ze otocim klicem a pak jeste prepnu na stop. Asi je to banalita, jen me napadlo, muze to pripadne necemu vadit? Netusite nekdo? Dikes

Napsal: pát 19 črc 2013, 21:01
od mulah
A nemělo by to být právě tak??? Nejdřív STOP a pak klíček???
Napsal: pát 19 črc 2013, 21:11
od dannyrko1
tak ja nevim prijde mi to docela nelogicky...

jakoze proste natvrdo vypnout motor, prijde mi takovy "slusnejsi" vuci tomu stroji nejprve zastavit motor klickem, proto se ptam, ale je to asi vicemene jen detail

Napsal: pát 19 črc 2013, 22:36
od koudáček
dannyrko-tak asi jeden příklad představ si že ti při zastavení poběží větrák na chladiči a když vypneš klíček tak ho zastavíš a když dáš stop tlačítko tak vypneš motor,ale větrák poběží dál než se ochladí voda v chladiči proto to stop tlačítko má přednost před vypnutím kličkem.
Napsal: pát 19 črc 2013, 22:46
od mulah
Výrobce tam to tlačítko nedal pro nic za nic. Já teda přesně nevím co přesně odpojuje ta STOPka,jestli jen zapalování, nebo přívod paliva,ale učitě je lepší a šetrnější zastavit jen motor, než klíčkem típnout celou elektriku.
A jen tak na okraj....jestlipak jsi si četl návod ?
Napsal: sob 20 črc 2013, 07:54
od dannyrko1
navod jsem cetl, ale prave si zadnou zminku o tehle veci nevybavuju... kazdopadne budete mit asi pravdu minimalne s tím chlazením

Napsal: sob 20 črc 2013, 10:11
od Gek
Myslím si, že je úplně jedno, čím vypneš motor. Červené tlačítko je bezpečnostní a proto je hned po ruce. Já vypínám někdy klíčkem, jindy knoflíkem. Ale spíše klíčkem. Někdy se mi stane, že pal zapomenu vypnout klíček.
Koukni se znovu do návodu. Bude tam jistě " zastavení motoru"
Nakonec si to můžeš tady přečíst sám. Tohle je stálé téma různých fór, stejně jako co je lepší. Jestli kůže nebo textil.
Motorkáři
Napsal: sob 20 črc 2013, 11:04
od dannyrko1
aha, ja nevedel ze je to jedna z tech donekonecna omilanych otazek

, nechtel jsem tim pochopitelne nikoho nejak pobourit

, diky za rady a nazory a zaridim se podle nich

Napsal: sob 20 črc 2013, 11:15
od Gek
V klidu. Nikdo nenadává ani se nepobuřuje. Jen jsem chtěl naznačit, že někdy se vyplatí hledat. Ale klidně se ptej. Tady se nikdo zlobit nebude.
Napsal: pon 22 črc 2013, 08:08
od HonzaH
Tak nechci vypadat jako kverulant, ale já vypínám zásadně klíčkem. A navíc, správně udělaná elektrika na skútru/v autě zajistí, aby v případě potřeby běžel ventilátor chladiče chladící kapaliny i po vypnutí klíčkem, zamčení a opuštění skútra/auta. Napětí na ventilátor jde mimo spínací skřínku. U mě teda ověřeno a funguje to tak jak popisuju, i na autě i na Downu. Nezaregistrovali jste někdy v parném létě, že jste k parkovišti popojížděli, dojeli, zaparkovali, zamkli, odcházeli a ventilátor hučel?? to je ono, to je tento případ ... Voda se prostě musí dochladit za každou cenu

Napsal: pon 22 črc 2013, 09:13
od dannyrko1
diky za dalsi nazor, noo u auta to pochopitelne znam

a stava se mi to samozrejme i u Kymca normalne po vypnuti klickem. Sice zatim malokdy, hlavne kdyz bylo vedro a jel jsem hodne nestabilne, mysleno brzda/plyn
Napsal: pon 22 črc 2013, 09:16
od jouza74
Tohle rudé tlačítko je tam prvotně pro případ pádu stroje, případného zlomení klíčku ve spínačce a nutnosti vypnutí elektrických obvodů pro přepravu a přípravu paliva. Takový nouzový STOP, jako na všech možných strojích. Bacha na to, spousta obvodů zůstává pod proudem. Tak aby jste pak v pohodě nastartovali, vždy vypnout i klíček !!!
Napsal: pon 22 črc 2013, 09:46
od Gek
Některé stroje točí startérem i při vypnutém červeném tlačítku. !!! Na to pozor. Nejednoho občana to už potrápilo. Co my jsme se nalítali s Hondou. A ne a ne chytnout. Tlačili jsme ji jak o duši a nic. Ani neslíbila. Tak jsme povolali kamaráda se svíčákem. Byla to naše první " velká " motorka a nic jsme ještě doma neměli. On přijel, přepnul ten zku.... vypínač a nastartoval. Jojo. Chybama se člověk učí.
Napsal: pon 22 črc 2013, 10:11
od Cossman
Ano Geku, taky už jsem startoval a nic. Startér točil, ale motor nechytal.

Děti si v garáži hrály, což jsem poznal i podle zapnutého blinkru.
Je to jak píše Jouza, Honza i Gek a to tak, že červené tlačítko je v první řadě uvažováno jako bezpečnostní nebo nouzový spínač. Motor by se měl zastavovat otočením klíčku do polohy "OFF". Našel jsem to i v návodu.
Červené tlačítko a
vypnutí motoru.
Honzo, co se týká chodu ventilátoru i po vypnutí klíčku. Vím, že to tak některá auta mají, měla to i jedna naše služební Felicie, ale nejsem si jistý, že je to tak správně. Moje auta (Sharan a Mondeo) ani Yager to tak nemají - mám to odzkoušené a kdyby měli, tak bych to určitě předělal. Ono se to nezdá, ale ten ventilátor má docela slušnou spotřebu a pokud jede jen z akumulátoru, tak mu dá dost zabrat, zvláště u skůtru. Navíc, proč chladit vodu, která se už ničím nezahřívá a stejně nejede čerpadlo?
Napsal: pon 22 črc 2013, 10:42
od Gandalf
To je náhoda, sice jsem v "cizím" vláknu, ale právě na tohle jsem se chtěl zeptat v tom našem
Na Skútrfóru se to teď zase řešilo, sice u jiné značky, ale tam právě tvrdili, že při vypnutí klíčkem se ventilátor nesepne, zatímco při vypnutí tlačítkem ještě může dochlazovat. Schválně jsem se díval do manuálu k DWNT a je tam výslovně napsáno, že tlačítko plní bezpečnostní funkci a NEMÁ se používat při již běžícím motoru. Takže za mě jasné, vždy jsem vypínal klíčkem a nebudu to měnit. Stejně před vypnutím zpravidla už nějakou dobu motor nezatěžuji než zaparkuji nebo se dostanu do garáže
