Stránka 1 z 2

Zazimování skůtra

Napsal: stř 27 lis 2013, 10:10
od Rosi45
Dávám totady. Zkušené neurazí,nováčkům pomůže.
A líbí se mě ta fotka :D

Napsal: stř 27 lis 2013, 14:05
od HonzaH
Dobrý odkaz Rosi ... a obrázek je špica ! :wink: :)

Napsal: čtv 28 lis 2013, 03:35
od JaKo
Díky Rosi,
v pátek to přivezu ze servisky, tak už jenom dolít nádrž, vyndat baterku, přikrejt a ... usnul nám, spí :cry:

Napsal: pát 29 lis 2013, 17:59
od mulah
Mě by zajímalo, jestli ten frajer na fotce se potýkal s přebytkem výkonu na zadním kole :D
Jinak já zazimoval tím způsobem způsobem, že jsem to odvezl k Soníkovým rodičum na barák do altánku, vyndal baterku,zkontroloval fridex (pro sichr),přehodil plachtu a hotovo. S benzínem jsem si hlavu nelámal,už asi 50 km tam svítila rezerva,takže to bude skoro suchý a na jaře Tunis dostane čerstvej.

Napsal: pon 02 pro 2013, 11:27
od Gek
Kdo nechce zimovat, jde to taky. Ale někteří už vědí. Moji kamarádi z MOTORIDE.SKjezdí stále.. Jsou to kluci šikovní a umí.

Napsal: pon 02 pro 2013, 20:25
od Petr 65
My jsme už zazimovaní a čekáme na jaro a garančku po 6000 km,

Napsal: úte 03 pro 2013, 06:41
od HonzaH
Tak jsem včera večer študoval článek z Gekova odkazu a přiznám se, že po včerejším, skorojarním dni jsem intenzívně uvažoval, jestli nekoupím na skútra zimní pneu. Dnes ráno, když jsem z auta škrábal zmrzlou mlhu v -4°C jsem se rozhodl. NEKOUPÍM .. zimu odjezdím v plechovce co topí :wink: :)

Napsal: úte 03 pro 2013, 07:35
od Gandalf
Honzo, Ty škrábeš, když máš přístřešek? Nebo to vzniklo až za jízdy?
Je pravda, že škrábat pravidelně plexi na skútru není moc dobré :wink:

Ale včera, jak bylo přes den nádherně, potkal jsem po poledni 4 skútry a několik moto, kteří ještě očividně nezazimovali :)
Problémem v takovém počasí mohou být hlavně jízdy do práce časně ráno, přes den to ještě jde.
Já asi nezazimuju, umývat nebude co, konzervovat asi taky ne. Vloni jsem nový Downtown ani nedotankoval do plna, tak to asi nechám i letos a snad nic nezrezaví. Schválně se zeptám v servisu, jestli je tam nádrž kovová nebo z plastu.

Napsal: stř 04 pro 2013, 07:16
od HonzaH
No normálně pod přístřeškem neškrábu, ikdyž ostatní, bezpřístřeškoví, ráno škrábou jak smyslů zbavení, ale jak byla mlha azmrzla, tak je jí jedno, jestli je nebo není přístřešek, zmrzne všude ...
K tomu zazimování. Myslím, že když garážuju skútra celou zimu v garáži, kde je víceméňě konstantní teplota asi 12°C, tak koroze i v ne úplně plné plechové nádrži nehrozí, že ne? Nebo je tu jisté riziko zrezivění vnitřku nádrže ikdyž se netvoří kondenz?

Napsal: stř 04 pro 2013, 07:53
od Gek
Na plnou či prázdnou nádrž se názory velice různí. Zastánci plné nádrže říkají, že se zabrání korozi nádrže. Zastánci prázdné nádrže zase, že benzín zvodnatí a tím se znehodnotí.
Popravdě jsem ale nikdy neslyšel, že by někomu u motorky prorezavěla nádrž. Taky si neumím představit jak mi u Biga ( 24 litrů v nádrži ), nebo u Kymčáka ( 12 litrů ) zvodnatí benzín za 3 - 4 měsíce.
Takže jsem vždy stroj natankoval a postavil do garáže. Myji až v některý krásný únorový den. A pak ještě max jednou v roce. Jinak oprší sám.
Jediný klad v plné nádrži vidím v tom, že na jaře, jak vytlačím stroj, nemusím první cestu jet k čerpačce pro benzín. Se skútrem je to stejné. Ale pozor. Moje stroje jsou v teplé garáži.
Pokud někdo parkuje venku, nebo někde kde mrzne, opravdu bych se přikláněl k plné nádrží a ještě bych si na jaro připravil Velfobin. ( prostředek na vázání vody v nádrži ). Nemusí se použít, ale štěstí přeje připraveným.
Ještě bych měl poznámku k vypouštění karburátoru. Jednou jsem to udělal. Po jarním vyjetí se za mnou táhla benzínová stopa jak za letadlem ve Smrtonosné pasti. Gumová těsnění se v karburátorech seschla a netěsnila ( Big měl dva karburátory ). Takže to znamenalo jet domů, zavírat a otevírat cestou palivový ventil a doma vše rozdělat. Nekupoval jsem těsnění nová, ale nechal jsem je týden namočené v benzínu. Moje rada:
Nevypouštět karburátor, ale spíše se starat, aby benzín v nich nevyschl. Na jaře komoru vypustit, nechat zaplavit čerstvým benzínem a startovat. U stříkaček to neplatí. Já vždy na jaře startuji přes kabely. Šetřím baterku.
Stejně si myslím, že občasná rada - každý měsíc nastartovat a nechat prohřát - je na prdlačku. Tady právě vidím problém v kondenzování vody. Nikdy jsem to nedělal. Baterka je jasná. Já ji ale nevyndávám, kdo nemá stroj v teple. měl by a občas ji dobýt nebo nechat na udržovačce.
Tak to jsou moje zkušenosti se zazimováním. Neříkám, že jsou správné, ale jsou moje.

Napsal: stř 04 pro 2013, 07:59
od Gandalf
Já taky odmítám startování během zimy jen tak na prohřátí, ale sám přes zimu asi startovat budu, abych si zajezdil po garáži. Počítám, že minimálně prvních 100 km se odehraje právě tam :lol:

Napsal: stř 04 pro 2013, 08:54
od forman
Plně souhlasím s Gekem - není potřeba žádné velké zimování, navíc ta zima netrvá zase tak dlouho - zvlášť u některých jedinců,kteří to pokoušejí co to jde i nejde. Dvě opravdu důležité věci jsou potřeba zkontrolovat a ošetřit - pokud je venkovní stání,nebo nevytápěná garáž. Fridex a Baterka.

Napsal: čtv 05 pro 2013, 09:00
od HonzaH
Já si ještě pod přední vidlici udělal takový bazmek, co mi lehce nadzvedne přední kolo, když Down stojí na hlavním stojanu a tím pádem nezatěžuju gumy celou zimu a neudělají se otlaky. Ikdyž slyšel už někdo o opravdovém otlaku vzniklém přes zimu? ... jinak jsem k tomu přistoupil podobně jako Gek. Baterka nevymontovaná, ale napojená na udržovačku a na skútru plachtu, aby nebol na jaře zaprášený ... :wink:

Napsal: čtv 05 pro 2013, 09:45
od Gek
Zase mám kecy, ostatně jako ke všemu.
Na vojně jsme měli některé vozy značky ZIL a velké nakladače ( už nevím jestli to byl DOK nebo HON, ale pamatuji se, že měl pneumatiku asi 1,8 metru vysokou ) uložené v tzv. NZ ( nedotknutelné zásoby. ) Z boku byla pneumatika křídou rozdělena na čtvrtiny. Tam se chodilo jednou za čtvt roku, dofoukalo se a pootáčelo se pneumatikou o čtvrt otáčky. Právě aby nevznikaly otlaky na pneu.

Ale je třeba si uvědomit, že skútr neváží pár tun, stojí na hlavním stojanu, ten nese hlavní váhu. Pneumatiky jsou nafouklé na předepsaný tlak. Možnost otlaku pneumatik je tedy nulová. Ale nic nebrání tomu stroj zhoupnout na stojanu a kolo pootočit. Tehdy v Rokycanech jsme museli mít těžké hevery.

Napsal: čtv 05 pro 2013, 10:38
od Gandalf
Měl jsem špalík na zimu vloni pod přední vidlici Downa, jen nevím, kam jsem ho na léto "uložil" a jestli půjde využít i na X10. Na horní plošce v místě dotyku s vidlicí jsem ještě přiťuknul pěnový polštářek. Prostě když ho miluješ, není co řešit :wink: