60 km na prázdné gumě
60 km na prázdné gumě
Nazdar chlapci,
chci se s vámi rozdělit o zážitek, který mi furt nejde do hlavy. Měl jsem Cyborga delší dobu v servisu (neudělali na něm nic, vrátili, parkování ale bylo zadarmo). Ujel jsem na něm domů víc než 60 km, místy až tachometrovou stovkou (co cajk dá). Sice mi řízení připadalo takové vachrlaté (nejisté), zvlášť při otáčení na místě, ale žádný extrém. Doma jsem se rozhodl změřit tlak v přední gumě. Tlakoměr se ani nepohnul. Myslel jsem, jestli není vadný, nebyl. Z pneumatiky nevyšel sebemenší vzdech. Tak jsem to nafoukl a jezdil, druhý den tam byl poloviční tlak, další den prázdno. Později v pneuservisu mi očistili alu ráfek, namazali, vyměnili ventilek a drží to do teď.
Nejde mi do hlavy, že jsem mohl takovou vzdálenost celkem v poho absolvovat na totálně prázdné gumě. Zn. Michelin City Grip, 16 palců.
Nevím, jak by se zachovala zadní guma, ale pokud člověk píchne, měl by dojet domů, aniž by zničil gumu, stroj, sebe. Jezdím už dost dlouho, ale tohle se mi ještě nestalo a stále si to nedovedu vysvětlit. Že by měl Michelin technologii na dojetí?
chci se s vámi rozdělit o zážitek, který mi furt nejde do hlavy. Měl jsem Cyborga delší dobu v servisu (neudělali na něm nic, vrátili, parkování ale bylo zadarmo). Ujel jsem na něm domů víc než 60 km, místy až tachometrovou stovkou (co cajk dá). Sice mi řízení připadalo takové vachrlaté (nejisté), zvlášť při otáčení na místě, ale žádný extrém. Doma jsem se rozhodl změřit tlak v přední gumě. Tlakoměr se ani nepohnul. Myslel jsem, jestli není vadný, nebyl. Z pneumatiky nevyšel sebemenší vzdech. Tak jsem to nafoukl a jezdil, druhý den tam byl poloviční tlak, další den prázdno. Později v pneuservisu mi očistili alu ráfek, namazali, vyměnili ventilek a drží to do teď.
Nejde mi do hlavy, že jsem mohl takovou vzdálenost celkem v poho absolvovat na totálně prázdné gumě. Zn. Michelin City Grip, 16 palců.
Nevím, jak by se zachovala zadní guma, ale pokud člověk píchne, měl by dojet domů, aniž by zničil gumu, stroj, sebe. Jezdím už dost dlouho, ale tohle se mi ještě nestalo a stále si to nedovedu vysvětlit. Že by měl Michelin technologii na dojetí?
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
Skoro se to ani nechce věřit.
Při otáčení na místě kór. To muselo být i slyšet jak se žvejká. Nejisté řízení je při poloprázdné gumě, při prázdné je takřka nemožné. A stovkou ?
Co říci. Jediné, co mě napadá, že guma ušla až po dojetí, na jízdu byla poloplná. 
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
Napadlo mě jako první, to co Geka ?!?

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- forman
- Expert
- Příspěvky: 2584
- Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
- Bydliště: Nedaleko Uherska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
Netahej nás za nos.!!! Na prázdné gumě se jet nedá. Třeba u Buráka stačí aby byla lehce podhuštěná a už je to sakra znát. U Báwa to je ještě citelnější. Za jízdy to tahá příšerně za ruce a na místě s ním nehneš.

Slyším na jméno RUDA
Re: 60 km na prázdné gumě
Chlapi, přísahám. Až bude sraz na Křivoklátě, klidně vám to i předvedu. Nebylo to na Kymcu, ale na Cyborgu 150, obutí Michelin. Samotnýho mě to překvapilo. Tlak 0,0 atm.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: 60 km na prázdné gumě
Třeba se Michelinu v modelové řadě Citi Grip podařilo nechtěně vyrobit pneu typu Run Flat

Já je na Stínovlasovi měl z výroby a překvapilo mne, že snesly s rezervou přes 20.000 km.
Já je na Stínovlasovi měl z výroby a překvapilo mne, že snesly s rezervou přes 20.000 km.
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
To je možné, ale pro pneumatiky Run Flat je podmínkou používání systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS), jak jsem se dočetl. A ten v pneumatice bratru za 1 400 korun asi nebude. A ani Cyborgu 150 bych systém TPMS nepředpokládal.
Možná opravdu vadný měřák. S píchlou gumou mám také zkušenost. Popsal jsem ji v jednom svém článku kdysi. Tady je výcuc. Autorských práv se nebojím. Napsal jsem to sám.
.... V pátek se nemohu dočkat. Máme o půl čtvrté sraz s Vašutem u Hyperkrámu, tradičním to již Peruťáckém seřadišti. Nabaleno oblečeno, volám do Hondy, aby se mi tam případně Vašutík stavil pro knoflíky do plexi na přilbu. Nojo pane. Nejsou. Přijdou příští týden. Sakriš. Nebudu mít na xicht ani jeden kryt. Beru tmavé brýle a sedám na stroj. Začínám se potit. „ máš nějak prázdné kolo“ říká moje žena Věruška. Slezu a znalecky kopnu do zadní gumy. To nevypadá. „ ale když jsi na tom seděl, tak to tak vypadalo“. Jdu pro měřák a 0,8 kilopackala. Hledám problém a nacházím hřebík v gumě. Není problém, antipich zalepí. Už se pomalu roztékám. Antipich v kole, výsledek žádný. Vyndávám druhý antipich ze Zdendovy motorky. Ten ani nefoukne. Tak se zase vysvleču ze všeho, beru montérky a kolo dolu. Povoluji spodní šroub na kyvce a rup. Osmička šroub fuč. Tluču hlavou do země a volám Davidovi ať jede sám, co se mi stalo. Ale je to kamarád, a že jede k nám.
Kolo je dole, Zdendík jede do pneuservisu. Já si připravuji vrtačku, důlčík a přijede David. Kouká na to a mě nepochopitelným způsobem vyšroubuje zbytek šroubu kleštěmi a rukou. Nikdy ho nesmím naštvat, když má takovou sílu. ....
Možná opravdu vadný měřák. S píchlou gumou mám také zkušenost. Popsal jsem ji v jednom svém článku kdysi. Tady je výcuc. Autorských práv se nebojím. Napsal jsem to sám.
.... V pátek se nemohu dočkat. Máme o půl čtvrté sraz s Vašutem u Hyperkrámu, tradičním to již Peruťáckém seřadišti. Nabaleno oblečeno, volám do Hondy, aby se mi tam případně Vašutík stavil pro knoflíky do plexi na přilbu. Nojo pane. Nejsou. Přijdou příští týden. Sakriš. Nebudu mít na xicht ani jeden kryt. Beru tmavé brýle a sedám na stroj. Začínám se potit. „ máš nějak prázdné kolo“ říká moje žena Věruška. Slezu a znalecky kopnu do zadní gumy. To nevypadá. „ ale když jsi na tom seděl, tak to tak vypadalo“. Jdu pro měřák a 0,8 kilopackala. Hledám problém a nacházím hřebík v gumě. Není problém, antipich zalepí. Už se pomalu roztékám. Antipich v kole, výsledek žádný. Vyndávám druhý antipich ze Zdendovy motorky. Ten ani nefoukne. Tak se zase vysvleču ze všeho, beru montérky a kolo dolu. Povoluji spodní šroub na kyvce a rup. Osmička šroub fuč. Tluču hlavou do země a volám Davidovi ať jede sám, co se mi stalo. Ale je to kamarád, a že jede k nám.
Kolo je dole, Zdendík jede do pneuservisu. Já si připravuji vrtačku, důlčík a přijede David. Kouká na to a mě nepochopitelným způsobem vyšroubuje zbytek šroubu kleštěmi a rukou. Nikdy ho nesmím naštvat, když má takovou sílu. ....
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: 60 km na prázdné gumě
Geku, napsaný pěkně.
Nicméně trvám na tom, že kolo žádný tlak už nemělo, bylo prázdný. Budu to pozorovat, protože dojet na prázdný gumě domů je výhoda k nezaplacení.
Nejenže měřák nic neukázal, ani z gumy žádný vzduch nešel, když jsem ho nasazoval. Prostě tam nic nebylo. Vzduch ušel tím, že hliníkový disk byl od soli z oxidovaný a guma k němu dokonale nepřilnula, netěsnila. Unikal pomalu, ale dostatečně na to, aby tam po 2 až 3 dnech nebylo vůbec nic.
No pro mě záhada, ale takových už bylo víc a nakonec se rozumné vysvětlení našlo.
Nicméně trvám na tom, že kolo žádný tlak už nemělo, bylo prázdný. Budu to pozorovat, protože dojet na prázdný gumě domů je výhoda k nezaplacení.
Nejenže měřák nic neukázal, ani z gumy žádný vzduch nešel, když jsem ho nasazoval. Prostě tam nic nebylo. Vzduch ušel tím, že hliníkový disk byl od soli z oxidovaný a guma k němu dokonale nepřilnula, netěsnila. Unikal pomalu, ale dostatečně na to, aby tam po 2 až 3 dnech nebylo vůbec nic.
No pro mě záhada, ale takových už bylo víc a nakonec se rozumné vysvětlení našlo.
Cyborg City 150 (Otloukánek) - prodán, TGB Xmotion 300i, Kymco People 300i, Kymco Xciting 400i ABS, Honda SH 150i (SHimla), Honda Integra 700
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: 60 km na prázdné gumě
Moje verze.
Vyrazil jsi s plnou pneuškou, na nějakém hrbu se guma odchlípla od ráfku a uvolnila se cesta vzduchu ven. Ale protože jsi jel rychle, vzduch v pneumatice zůstával, protože ho odstředivá síla nepustila k ráfku. Pak jsi zastavil a vzduch si už cestu našel.
Tak to bylo.
PS: Geku, krásně napsané
. Vzpoměl jsem si na tebe, když jsme včera měnil plášť na bicyklu. Udělala se mi v něm dírka na malíček 
Vyrazil jsi s plnou pneuškou, na nějakém hrbu se guma odchlípla od ráfku a uvolnila se cesta vzduchu ven. Ale protože jsi jel rychle, vzduch v pneumatice zůstával, protože ho odstředivá síla nepustila k ráfku. Pak jsi zastavil a vzduch si už cestu našel.
Tak to bylo.
PS: Geku, krásně napsané
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
Mildo dobrý.
Kdyby se vám chtělo číst, nastrkám sem všechno, co jsem napsal. Dával jsem to na Skutrmoto a pak co jsem je opustil na Maxíky a na Peruť. Možná to někde mám i doma schované.
Donalde, já se nehádám, nebo ti nijak neodporuji. Jen jsem napsal svůj pohled na věc. Uvidíš na co přijdeš, protože jak píšeš, všechno má své vysvětlení. Pak nám své pozorování napiš, protože člověk se stále učí.
Kdyby se vám chtělo číst, nastrkám sem všechno, co jsem napsal. Dával jsem to na Skutrmoto a pak co jsem je opustil na Maxíky a na Peruť. Možná to někde mám i doma schované.
Donalde, já se nehádám, nebo ti nijak neodporuji. Jen jsem napsal svůj pohled na věc. Uvidíš na co přijdeš, protože jak píšeš, všechno má své vysvětlení. Pak nám své pozorování napiš, protože člověk se stále učí.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: 60 km na prázdné gumě
V jiném vlákně jsi psal 80km....

Re: 60 km na prázdné gumě
Loni jsem si dofukoval pneumatiky na Yagerovi 125. Druhy den jsem vyrazil do prace a hned jsem si vsimnul, ze je neco divneho na jizde, zvlast pri zataceni. Vypadalo to, jako kdyz se vjede autem do vyjete koleje v asfaltu. Trvalo to cca 250 km ( 14 dni ), kdyz pri zajizdeni do garaze jsem uslysel divny zvuk od predniho kola pri zataceni. Sahnu na predni gumu a svete div se, byla uplne prazdna. Nasedl jsem na skutra a na gume nebylo pri zatizeni vubec nic znat. Slo o origo Maxxis. Pri dofukovani asi vlitl bordel do ventilku a kolo bylo do druheho dne prazdne. Takze to opravdu jde jezdit na prazdne predni gume.
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013, xenon, 2 x 12 V zásuvka, vestavěný voltmetr, kufr Givi E 470 N s brzdovým a koncovým světlem, držák GPS, vyhřívané gripy, bezdrátové světlo na helmu, alarm
Jawa Stadion S 22, r.v. 1962
Jawa Stadion S 22, r.v. 1962
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
Nechápu, jak si může/-š někdo 14 dní nevšimnout, že nemá/-š nafoukanou gumu ????
Já takřka pokaždé, co chci nastoupit na skútra ho obejdu a do každého kola aspoň kopnu, abych se ujistil, že není prázdné. Minimálně při první jízdě toho dne jo ??
Myslel jsem, že to je jedno ze základních a hojně aplikovaných pravidel jednostopařů ... asi ne??

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Re: 60 km na prázdné gumě
Kazdy den opravdu nekontroluju pneumatiky, nehlede na to, ze den pred tim jsem dofukoval tlak v gumach na predepsanou hodnotu. Diky me zavade, ted gumy kontroluju cca 1 den po dofouknuti, jestli se nahodou nedostal bordel do ventilku.
Kazdy den sedim minimalne ve 4 vozidlech + kolo a skutr. Opravdu nemam cas kontrolovat kazdy den kola, oleje a podobny veci.
Kazdy den sedim minimalne ve 4 vozidlech + kolo a skutr. Opravdu nemam cas kontrolovat kazdy den kola, oleje a podobny veci.
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013, xenon, 2 x 12 V zásuvka, vestavěný voltmetr, kufr Givi E 470 N s brzdovým a koncovým světlem, držák GPS, vyhřívané gripy, bezdrátové světlo na helmu, alarm
Jawa Stadion S 22, r.v. 1962
Jawa Stadion S 22, r.v. 1962
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 60 km na prázdné gumě
Ono s tím kopnutím to je trochu sporné, viz. můj popis v jednou článku, který jsem kdysi napsal:
...Beru tmavé brýle a sedám na stroj. Začínám se potit. „ máš nějak prázdné kolo“ říká moje žena Věruška. Slezu a znalecky kopnu do zadní gumy. To nevypadá. „ ale když jsi na tom seděl, tak to tak vypadalo“. Jdu pro měřák a 0,8 kilopackala. Hledám problém a nacházím hřebík v gumě.......
Také se mi nezdá jezdit mraky kilometrů na prázdné gumě. Ale nechci to nikomu vyvracet. Je to můj názor. Prostě to na jízdě musí být znát.
...Beru tmavé brýle a sedám na stroj. Začínám se potit. „ máš nějak prázdné kolo“ říká moje žena Věruška. Slezu a znalecky kopnu do zadní gumy. To nevypadá. „ ale když jsi na tom seděl, tak to tak vypadalo“. Jdu pro měřák a 0,8 kilopackala. Hledám problém a nacházím hřebík v gumě.......
Také se mi nezdá jezdit mraky kilometrů na prázdné gumě. Ale nechci to nikomu vyvracet. Je to můj názor. Prostě to na jízdě musí být znát.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."