Stránka 20 z 23

Re: DWTN - variátor

Napsal: čtv 28 dub 2016, 07:24
od Gek
Ano, Tvůj hněv je oprávněný. Na takové měření musíš sundat řemen, nebo si z něho uříznout vzorek a měřit. V prvním případě ho lze vrátit, ve druhém nikolivěk.

Re: DWTN - variátor

Napsal: čtv 28 dub 2016, 19:53
od karo
Ta druhá možnost je výborná. Ale vážně, u jednoho skutru byl řemen dost úzký už po 600km. tak jsem upravil čelo pouzdra varce o 1mm. a mám jako rozměr nového řemenu. Vyleze po řemenici až nahoru a na maximálce je to znát. Měrit 0,1 mm. na gumě asi moc nejde. Je zajímavé že nový řemeny jsou ušší než udává výrobce. Ona ta šíře ovlivnuje převod už od rozjezdu

Re: DWTN - variátor

Napsal: pát 29 dub 2016, 17:25
od Rosi45
Variator, to je velké množství možností. Řemeny ,válečky, pružiny,polořemenice... Desítky variant.
To jsem zase chytrej :shock: :Y:

Re: DWTN - variátor

Napsal: pát 29 dub 2016, 18:32
od ok8
karo: a moh bys vysvětlit mechanismus jak šíře řemenu ovlivňuje převod a nakolik?

Re: DWTN - variátor

Napsal: úte 24 kvě 2016, 20:25
od Marty
chci se zeptat jaké válečky máte ve variátoru rozměr a gramy ? Můžou se dát válečky do variátoru jiného rozměru ? Mám ve variátoru válečky 20x17 - 9,5g - 6x. Originál jsou 18x14 - 13g - 6x. šlo by to vyměnit za originál nebo by to musel být stejný rozměr. Dík

Re: DWTN - variátor

Napsal: stř 25 kvě 2016, 06:37
od viteon
mám Dr.Pulley správného rozměru - 12gr. a je to lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t jede na 7500ot.) a stejné na maximálce - při maximálních otáčkách :-)

EDIT ČERVEN 2016:
vyměnil jsem: Dr.Pulley správného rozměru - 11,5gr. a a je to ještě o kousek lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t u originálu, 7500 u Pulley 12gr. teď jede na 8000ot. - dál už bych nešel) - už se obecně s otáčkami dá pohrávat s plynovou rukojetí - se standardními válečky prostě na max a jedu (funkce plynové rukojeti *0 - 1* :-) Otáčky při různých rychlostech jsou +- na úrovni originálu.

původní zelená kontrastní pružina vyměněna za žlutou. Jestli válečky zlepšily "výkon" o 5-10% tak pružina je poznat tak o max. 2%, jen ve velkých rychlostech (má 125ka velkou rychlost?) a asi se zlepšily rozjezdy, bo se a zase asi trochu líp napíná řemen.

Praktické info:
- mám najeto 37000km, spojkové obložení by mohlo vydržet dalších 100.000km,
- matice pro demontáž pružiny je asi v palcových mírách (1,5") a ještě do plusu, protože 38ku ořech na ni nenasadíte, jen narazíte. Po demontáži jsem upravil na 38mm a příště to snad půjde líp. Matici doporučuji demontovat ve dvou, jeden drží golu a druhý blokovací klíč. Drží to jak čert.
- pokud dáte Dr.Pulley, strhněte hranu na desce variátoru (katalog MB1269: 22130) - po 10000km se "zasekávala na ploše kostky" - kdo neviděl si možná nepředstaví

Re: DWTN - variátor

Napsal: čtv 16 čer 2016, 15:44
od Vyhlos
V rámci přípravy na akci Piava jsem dnes nechal vyměnit řemen na Downtownu 300i a válečky. Použil jsem Mitsuboshi dle doporučení Rosiho, válečky o 0,1g lehčí než originál (taky s ohledem na zkušenosti Rosiho, mám 15,5g).
Výsledek výborný, nepoznal bych rozdíl před a potom. Záběr opět hladký až sametový jako na začátku.
Šířka vyztužovacího proužku starého řemene 21,8 mm, šířka řemene v nejširším místě asi 23,7 mm. Dva válečky mají nepatrné plošky, ostatní ošoupané lehce po celém obvodu. Řemen vypadá jakoby teď vypadnul z lisu. Měnil jsem po 17500 km abych měl čas na eventuální úpravu.
Co týká řemene a válečků nemám co řešit. Děkuji Rosimu za předané zkušenosti.

Re: DWTN - variátor

Napsal: čtv 16 čer 2016, 20:17
od buchtik
viteon píše:mám Dr.Pulley správného rozměru - 12gr. a je to lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t jede na 7500ot.) a stejné na maximálce - při maximálních otáčkách :-)

EDIT ČERVEN 2016:
vyměnil jsem: Dr.Pulley správného rozměru - 11,5gr. a a je to ještě o kousek lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t u originálu, 7500 u Pulley 12gr. teď jede na 8000ot. - dál už bych nešel) - už se obecně s otáčkami dá pohrávat s plynovou rukojetí - se standardními válečky prostě na max a jedu (funkce plynové rukojeti *0 - 1* :-) Otáčky při různých rychlostech jsou +- na úrovni originálu.

původní zelená kontrastní pružina vyměněna za žlutou. Jestli válečky zlepšily "výkon" o 5-10% tak pružina je poznat tak o max. 2%, jen ve velkých rychlostech (má 125ka velkou rychlost?) a asi se zlepšily rozjezdy, bo se a zase asi trochu líp napíná řemen.

Praktické info:
- mám najeto 37000km, spojkové obložení by mohlo vydržet dalších 100.000km,
- matice pro demontáž pružiny je asi v palcových mírách (1,5") a ještě do plusu, protože 38ku ořech na ni nenasadíte, jen narazíte. Po demontáži jsem upravil na 38mm a příště to snad půjde líp. Matici doporučuji demontovat ve dvou, jeden drží golu a druhý blokovací klíč. Drží to jak čert.
- pokud dáte Dr.Pulley, strhněte hranu na desce variátoru (katalog MB1269: 22130) - po 10000km se "zasekávala na ploše kostky" - kdo neviděl si možná nepředstaví
=====================================
Máš válečky nebo slidery ? Nic jiného si neměnil, ani spojku a i variátor ?
Nedal by sis to na dynamometr ve Scootland v Brně ? (tam by ti přesně řekli, kde jsou slabiny) A zveřejnit ho ? Je to jen 300 Kč ...
(prosim, prosim)


Já jsem měnil komplet jak je uvedeno výše (spojka, vari, slidery a kontrastka Pulley) . Vliv spojky Pulley je zásadní.
Bohužel slidery do Pulley variátoru jsem dal příliš těžké 12,5g - tak nepasovala ani dodaná konstrastka , museli dát silnější.
Jinak odspoda to jede jako drak a výkonové maximum v rychlosti 35-40 km se zvedlo z 8 na 9,5 kw na zadní kole což je totální bomba !!!
V rychlosti 20 km to má nárust výkonu 2,25 kW !!! To mě ale moc netěší ... jak říkám , městský drak.

Bohužel jak originál tak i tento výsledek má propad výkonu mezi 50-90 km/hod (1-1,5 HP)

Očekávané zvýšení max speed je minimální, pokles otáček ve vyšších rychlostech tak 200 rpm - taky zanedbatelné - to ty těžké slidery.

Rozsah otáček motoru v jedné rychlosti při brzdění motorem a zrychlování se zvýšil, při ubrání plynu otáčky klesnou a méně to brzdí motorem. Například v rychlosti 60 km/hod. je pozoroval rozsah otáček motoru 5.000-7.500 rpm


Obrázek

Dělal jsem před nějaká měření zrychlení a pod. a až udělám druhé měření po dovo v červenci - šupnu to sem.
===
To be continue ...

Re: DWTN - variátor

Napsal: úte 16 srp 2016, 20:26
od Vyhlos
Tak jsem konečně dnes vyměnil válečky, mám tam teď 13 gramů. Zatím jsem ujel asi 4x50m a co jsem zjistil hned je to, že se při "osolení" plynu nezačne dusit a pěkně akceleruje. Zítra zjistím kolik točí do mého standardního kopce.

Re: DWTN - variátor

Napsal: stř 17 srp 2016, 06:30
od HonzaH
"Dusení" se motoru mi při rozjezdech s Downem taky vadily a tak jsem se naučil, že nepotřebuju vystřelit jak šipka z kuše a zvykl jsem si na vlažnější rozjezdy. Absolvovat podobnou tunerskou anabázi jako někteří tady?!?! :roll: :shock: :lol: :) .... nemám prostě v nátuře :wink: :)

Re: DWTN - variátor

Napsal: stř 17 srp 2016, 07:10
od Vyhlos
Dnes jsem to do práce projel, jede jako drak. Kdybych byl býval poslechl Rosiho rady hned, jenže já naivka předpokládal, že to do Piavy ještě stihnu. Takže pro Mitsuboshi jsou válečky 13g. Nazval bych to Mitsuboshi-Rosiho číslem pro Downton 300i.

Re: DWTN - variátor

Napsal: stř 17 srp 2016, 09:04
od Rosi45
:mrgreen: Jsem rád, že ti to zase létá. Pár gramů a je to takový rozdíl. :yes:

Re: DWTN - variátor

Napsal: pát 19 srp 2016, 20:40
od Vyhlos
Dnes jsem urval dopoledne a mezi malováním a stěhováním jsem udělal konečně pořádný test válečků 13g a Mitsuboshi. Celkem 360 km na bídných nerovných silnicích jihozápadní Moravy, pár kilometrů na lepších silnicích a dálnice z Pohořelic do Brna. Dám to pak do Moravy 2016 až vypíšu obce, které jsem navštívil.
Takže: motor jde za plynem v kterémkoliv okamžiku, libovolné rychlosti a libovolných otáčkách, kopce nekopce (s přihlédnutím k omezenému výkonu). Maximálka v nepatrném stoupání na dálnici 138 km/h podle GPS, spotřeba 3,2 litrů na stovku. Benzina 95 + VIF, klidný, vysloveně spokojený chod motoru, otáčky v maximu lehce nad 8000 a šly by výš. Zrychlení na dálnici pro předjíždění kamionů ze 110 na 130 je bez zaváhání. S válečky 13g stouply běžné otáčky z 4500 mírně nad 5000, rozdíl dramatický. Řemen se rozkmitává opět cca při 125 km/h, vibrace méně intenzívní, skoro přehlédnutelné.
Nechápu jak jsem mohl hodnotit válečky 15,3g jako použitelné, asi proto, že jsem od výměny jezdil jenom do práce a nedostal se ven do kopců.

Re: DWTN - variátor

Napsal: pon 22 srp 2016, 07:17
od HonzaH
Samá pozitiva ... dobře se to čte :!: :roll: 8) :D .. tak SUPER .. ať to slouží co nejlépe ! :yes:

Re: DWTN - variátor

Napsal: čtv 25 srp 2016, 21:22
od buchtik
Proběhl druhý pokus ladění variátoru Dr.Pulley se spojkou. (Downtown 125i) - Scootland Brno.
Byly použity 3 sady sliderů + sady pružin do spojky +celkem tři reflexky.

Nebylo to zcela levné, nepočítaje dvě cesty Tábor - Brno a tragické dohadování mailem s Germánem Dirkem Diestelem. http://drpulley.shopnix.de
Germán doporučil a poslal nepoužitelné hmotnosti sliderů, nepoužitelné hodnoty pružin do spojky + reflexka dtto.
Proto

Výkon vzrostl v průměru o 36-37% !!!!! Maximum je 13,5 PS (přitom udaný výkon motoru na klikovce je 15 PS ... ztráta jen 10%).
Naštěstí se dá říci, že výsledek stojí za to.


Obrázek