Jinak jsem včera lehl pod Downa a našel!... potkávací světla jsou štelovatelná. Protože ale venku pršelo, seřídil jsem to jen tak v garáži, od oka ... a dnes ráno, když jsem jel do práce, bylo to o poznání lepší, výrazně ... jen mi krapet vadilo, že v protisměru téměř všichni na mě blikali?! .. no jo no, zvedl jsem to moc, ale už vím, kde to "ladit", takže doštěluju a bude. Jinak dnes jsem vyzkoušel termovložky mých hader a teploučko parádní. Plégo taky parádně odvádí svou práci, včetně deflektorů na ruce, i v těch tenkých kožených rukavicích, co v nich jezdím celou sezónu, mi není zima. Venkovní teplota byla ráno kolem 7°C a já dojel do práce spocený
Downtown 125,300/125i,300i/ ABS - základní info
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
tak ba že ... i drátek dokáže pomoci, když nejde jinak
Jinak jsem včera lehl pod Downa a našel!... potkávací světla jsou štelovatelná. Protože ale venku pršelo, seřídil jsem to jen tak v garáži, od oka ... a dnes ráno, když jsem jel do práce, bylo to o poznání lepší, výrazně ... jen mi krapet vadilo, že v protisměru téměř všichni na mě blikali?! .. no jo no, zvedl jsem to moc, ale už vím, kde to "ladit", takže doštěluju a bude. Jinak dnes jsem vyzkoušel termovložky mých hader a teploučko parádní. Plégo taky parádně odvádí svou práci, včetně deflektorů na ruce, i v těch tenkých kožených rukavicích, co v nich jezdím celou sezónu, mi není zima. Venkovní teplota byla ráno kolem 7°C a já dojel do práce spocený
Jinak jsem včera lehl pod Downa a našel!... potkávací světla jsou štelovatelná. Protože ale venku pršelo, seřídil jsem to jen tak v garáži, od oka ... a dnes ráno, když jsem jel do práce, bylo to o poznání lepší, výrazně ... jen mi krapet vadilo, že v protisměru téměř všichni na mě blikali?! .. no jo no, zvedl jsem to moc, ale už vím, kde to "ladit", takže doštěluju a bude. Jinak dnes jsem vyzkoušel termovložky mých hader a teploučko parádní. Plégo taky parádně odvádí svou práci, včetně deflektorů na ruce, i v těch tenkých kožených rukavicích, co v nich jezdím celou sezónu, mi není zima. Venkovní teplota byla ráno kolem 7°C a já dojel do práce spocený
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Paráda, tak teď už jen upřesnit, kde to štelování je
Existuje pro moto taky nějaká křivka, kterou si člověk namaluje na zeď a pak v určité vzdálenosti postaví moto a šteluje světelný kužel?
Existuje pro moto taky nějaká křivka, kterou si člověk namaluje na zeď a pak v určité vzdálenosti postaví moto a šteluje světelný kužel?
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
to se bude setsakramentsky špatně popisovat. Nicméně pokusím se. Spodní světla (ty čočky) jsou potkávací, ty mají půlkužel světla s ostrým přechodem světlo/stín. 6árovky by měly bát v obou H8 (potkávací i dálková). když lehneš pod skůtra a podíváš se okolo teleskopů do předního podběhu, je tam vidět zadek potkávacího světla a na něm natažená těsnící guma. tak vedle ní je zezadu šroubek na křížový šroubovák a kolemhlavy šroubku je jakoby zubatá korunka. To je štelovací šroubek sklonu nahoru/dolu. S těma lomenýma čárama jsem hledal, ale jelikož Down nemá asymetrická světla, čáry nejsou lomené, ale vodorovné. Dobrý popis, jak seřizovat světla svitem na zeď je třeba tady http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=189 nebo textem tady http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkr ... alkova.php Bohužel jsem na Downu nenašel údaj sklonu v % 
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
HonzaH: Popsal jsi to náhodou zcela jasně, jen si to musím zapamatovat do doby, než si pod ni taky lehnu
Jinak tady je text z Motorkářů o nastavení, který mi přijde celkem pochopitelný. Ale za správnost neručím, je to jen z diskuse:
Postav si motorku někam na rovinu, nejlíp před garáž do vzdálenosti 25 stop (1 ft = 0,3048 m). Změř si vzdálenost žárovky světlometu od země. Tuhle vzdálenost si následně odměř i na vratech garáže a zmenši ji o dva palce (1 in = 2,54 cm). Při tlumených světlech musí vrchní obrys světelného kužele být u naší dolní rysky (ta co jsme zmenšili o dva palce).
Tak nějak to je... a motorka musí být zatížená!
Přepočítal jsem jen míry: vzdálenost od stěny 7,62 m a snížení oproti výšce světlometu 5,08 cm.
Jsem zvědav, kam mi na jaře světlo zasvítí
Jinak tady je text z Motorkářů o nastavení, který mi přijde celkem pochopitelný. Ale za správnost neručím, je to jen z diskuse:
Postav si motorku někam na rovinu, nejlíp před garáž do vzdálenosti 25 stop (1 ft = 0,3048 m). Změř si vzdálenost žárovky světlometu od země. Tuhle vzdálenost si následně odměř i na vratech garáže a zmenši ji o dva palce (1 in = 2,54 cm). Při tlumených světlech musí vrchní obrys světelného kužele být u naší dolní rysky (ta co jsme zmenšili o dva palce).
Tak nějak to je... a motorka musí být zatížená!
Přepočítal jsem jen míry: vzdálenost od stěny 7,62 m a snížení oproti výšce světlometu 5,08 cm.
Jsem zvědav, kam mi na jaře světlo zasvítí
Naposledy upravil(a) Gandalf dne úte 16 říj 2012, 14:09, celkem upraveno 1 x.
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
Tohle vychytáš pouze praktickou zkouškou za jízdy. Každý jsme jinak těžký, každý stroj má jinak tuhé tlumiče. Ale jako výchozí nastavení pro testování to bude stačit. 
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
HonzoH - dával jsi tady někde odkaz na stáhnutí/neb jen kukec na manuál ... já ho nemůžu najít. Nasměruješ, nebo poradíš kde hledat
? 
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
To Gandalf> přesně, jak píše Jouza, jako výchozí se dá použít i ten slovní popis. V podstatě je to tak, že sklon 1% je na 10 metrech vzdálenosti čočky od vrat snížení přechdové hrany světlo/stín o 10 cm od výšky čočky světla od země (měřeno v zatíženém stavu). Já si nastvail teď sjklon cca 1% a dolaďuji v provozu, tak abych svítil co nejdál, ale aby na mě neblikali protijedoucí. Dnes už to bylo výrazně lepší ... provedl jsem nějaké korekce a už jsem skoro spokojený .. 
To Jachy> já používám tento repair manuál KLIK, ale nejde stáhnout a jiný jsem nenašel. Mám dokonce pocit, že jsi na něj dával odkaz ty, ne?! ... ale je to jen pocit
viel spas
To Jachy> já používám tento repair manuál KLIK, ale nejde stáhnout a jiný jsem nenašel. Mám dokonce pocit, že jsi na něj dával odkaz ty, ne?! ... ale je to jen pocit
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
HonzaH: K regulaci světlometů - ten šroubek s ozubenou korunkou jsem našel. Jestli už jsi s tím manipuloval, jaký je postup? Povolit šroubek a potom se korunka uvolní a jde s ní otáčet? Nebo to funguje jinak?
Když už, tak nakousnu i obecnější otázku. Na plexi od GIVI je nálepka s informací, že čistit se má pouze dostatkem vody a měkkým hadrem, žádná chemie. V různých diskusích jsem našel, že je dobré třeba položit na nějakou dobu na čištěnou plochu mokré papírové ubrousky, aby voda měla dost času nečistoty odmočit a pak jen dobře opláchnout a lehce setřít. Jiní ale běžně používají různé chemické prostředky. Protože budu mít plexi dost velké a budu koukat skrz něj před sebe, celkem mne zajímají praktické zkušenosti a metody, co se osvědčily... (zadával jsem v KC-vyhledávání "čištění plexi" a nic kloudného mi to nevyhodilo).
Když už, tak nakousnu i obecnější otázku. Na plexi od GIVI je nálepka s informací, že čistit se má pouze dostatkem vody a měkkým hadrem, žádná chemie. V různých diskusích jsem našel, že je dobré třeba položit na nějakou dobu na čištěnou plochu mokré papírové ubrousky, aby voda měla dost času nečistoty odmočit a pak jen dobře opláchnout a lehce setřít. Jiní ale běžně používají různé chemické prostředky. Protože budu mít plexi dost velké a budu koukat skrz něj před sebe, celkem mne zajímají praktické zkušenosti a metody, co se osvědčily... (zadával jsem v KC-vyhledávání "čištění plexi" a nic kloudného mi to nevyhodilo).
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
K seřizování sklonu světla. Já malým šroubováčkem, nasazeným zboku (kolmo na osu šroubku), pootáčel právě za tu zubatou korunku směrem, kterým jsem potřeboval. Na to, abych nasadil na hlavičku šroubku šroubovák a točil šroubovákem mám moc silnou tlapu a prostě jsem se tam nevešel.
K plexi Givi ... já to čistím tak, že obyčejnou vodou přes ruční rozprašovač (jako na kvítka) pokropím celé plégo a položím na plexi papírové kuchyňské utěrky. Znovu překropím a nechám pár minut působit (nenechat uschnout). Pak to krásně stáhnu i s hmyzem a papírovou utěrkou nebo papírovým kapesníkem doleštím dočista dočista ... i dosucha. Žádnou chemii ani na plégo ani na hledí přilby, nepoužívám. A myslím, že většinu toho budeš hledět ne skrz plégo, ale nad ním..
K plexi Givi ... já to čistím tak, že obyčejnou vodou přes ruční rozprašovač (jako na kvítka) pokropím celé plégo a položím na plexi papírové kuchyňské utěrky. Znovu překropím a nechám pár minut působit (nenechat uschnout). Pak to krásně stáhnu i s hmyzem a papírovou utěrkou nebo papírovým kapesníkem doleštím dočista dočista ... i dosucha. Žádnou chemii ani na plégo ani na hledí přilby, nepoužívám. A myslím, že většinu toho budeš hledět ne skrz plégo, ale nad ním..
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Dík, Honzo
Tak co se týká pohledu do dálky, tak asi nad plexi, ale když budu koukat na díry na silnici, abych se jim vyhnul, asi budu dost často koukat i skrz
S tou ozubenou korunkou jsem zkoušel hýbat jen prstem a ani se nehnula. Tak jsem si říkal, že (po mých zkušenostech) s větší silou raději počkám a poradím se. Místa je tam málo, ale pokud korunku stačí šťouchnout šroubovákem, tak není co řešit
Tak co se týká pohledu do dálky, tak asi nad plexi, ale když budu koukat na díry na silnici, abych se jim vyhnul, asi budu dost často koukat i skrz
S tou ozubenou korunkou jsem zkoušel hýbat jen prstem a ani se nehnula. Tak jsem si říkal, že (po mých zkušenostech) s větší silou raději počkám a poradím se. Místa je tam málo, ale pokud korunku stačí šťouchnout šroubovákem, tak není co řešit
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
POZOR na odstraňovač hmyzu od firmy Sharon !!! Totálně mi po jednom jediném ošetření plexi na helmě ztvrdlo a rozpraskalo. Dělej to fakt jen čistou vodou max. kapka jaru, nechat odmočit a setřít.

Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
U plexi na helmě někdo na skútrforu psal, že to úspěšně dělá čistým jarem (bez vody), který rozetře a rozleští. Pomáhá to prý při mlžení. Ale omlouvám se za téma mimo Downtown
Abych se k němu vrátil, chci přes zimu vyvést kabely od aku do prostoru pod sedlem k dobíjení. Ale protože obě dobíječky mám s krokodýlky, nemá smysl tam instalovat zásuvku pro zapalovač. Má někdo představu, jestli jsou nějaké elegantní "svorky" i s vestavěnou pojistkou vhodné k takové montáži?
Abych se k němu vrátil, chci přes zimu vyvést kabely od aku do prostoru pod sedlem k dobíjení. Ale protože obě dobíječky mám s krokodýlky, nemá smysl tam instalovat zásuvku pro zapalovač. Má někdo představu, jestli jsou nějaké elegantní "svorky" i s vestavěnou pojistkou vhodné k takové montáži?
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
Blbost zkus na to jít obráceně. Zásuvka se šikne vždycky. Což takhle si vyrobit nějaký elegantní mezikus mezi zásuvkou a krokodýlky. Při dobíjení bys ho prdnul do zásuvky, připnul krokouše a tadá, už se nabíjí. Zbytek času by trávil odpočinkem někde na poličce v garáži. 
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Přesně takhle to mám uděláno já
. Místo osvětlení (úplně nesmyslně umístěné na dně úložného prostoru) jsem dal přes pojistkové pouzdro 12V zásuvku

a osvětlení jsem převrtal šikmo v pravo k zámečku. Bohatě teď stačí na osvětlení podsedadlového prostoru a zásuvka "na ostro" se hodí vždy. Třeba ve Sluneční zátoce jak by se našla
. Tu v kaslíku na palubovce mám už sice taky zamykací, ale k dobíjení tlf. bych musel nechat klíček v zapalování
.

a osvětlení jsem převrtal šikmo v pravo k zámečku. Bohatě teď stačí na osvětlení podsedadlového prostoru a zásuvka "na ostro" se hodí vždy. Třeba ve Sluneční zátoce jak by se našla
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Jasně, vím jak to má Jachy a doma jsem našel jednu zástrčku do zapalovače. Taky krátce potom, co jsem ten původní dotaz dopsal mě napadlo, že si prostě udělám mezikus a bude...
Teď jen najít nějaký obchod se zásuvkou + pojistkou, která by se dala upevnit tak pěkně, jak to má Jachy
Je jich na webu dost, ale ani jedna přesně pro mé potřeby.
Edit: tak zásuvku jsem už našel i objednal (identickou jako na Jachyho foto), ale není skladem, tak doufám, že je to dočasné a do jara mi ji dodají
Teď jen najít nějaký obchod se zásuvkou + pojistkou, která by se dala upevnit tak pěkně, jak to má Jachy
Edit: tak zásuvku jsem už našel i objednal (identickou jako na Jachyho foto), ale není skladem, tak doufám, že je to dočasné a do jara mi ji dodají
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)