Downtown 125,300/125i,300i/ ABS - základní info

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 16 říj 2012, 07:15

tak ba že ... i drátek dokáže pomoci, když nejde jinak :wink:
Jinak jsem včera lehl pod Downa a našel!... potkávací světla jsou štelovatelná. Protože ale venku pršelo, seřídil jsem to jen tak v garáži, od oka ... a dnes ráno, když jsem jel do práce, bylo to o poznání lepší, výrazně ... jen mi krapet vadilo, že v protisměru téměř všichni na mě blikali?! .. no jo no, zvedl jsem to moc, ale už vím, kde to "ladit", takže doštěluju a bude. Jinak dnes jsem vyzkoušel termovložky mých hader a teploučko parádní. Plégo taky parádně odvádí svou práci, včetně deflektorů na ruce, i v těch tenkých kožených rukavicích, co v nich jezdím celou sezónu, mi není zima. Venkovní teplota byla ráno kolem 7°C a já dojel do práce spocený :wink:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 16 říj 2012, 07:59

Paráda, tak teď už jen upřesnit, kde to štelování je :lol:
Existuje pro moto taky nějaká křivka, kterou si člověk namaluje na zeď a pak v určité vzdálenosti postaví moto a šteluje světelný kužel?
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 16 říj 2012, 13:05

to se bude setsakramentsky špatně popisovat. Nicméně pokusím se. Spodní světla (ty čočky) jsou potkávací, ty mají půlkužel světla s ostrým přechodem světlo/stín. 6árovky by měly bát v obou H8 (potkávací i dálková). když lehneš pod skůtra a podíváš se okolo teleskopů do předního podběhu, je tam vidět zadek potkávacího světla a na něm natažená těsnící guma. tak vedle ní je zezadu šroubek na křížový šroubovák a kolemhlavy šroubku je jakoby zubatá korunka. To je štelovací šroubek sklonu nahoru/dolu. S těma lomenýma čárama jsem hledal, ale jelikož Down nemá asymetrická světla, čáry nejsou lomené, ale vodorovné. Dobrý popis, jak seřizovat světla svitem na zeď je třeba tady http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=189 nebo textem tady http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkr ... alkova.php Bohužel jsem na Downu nenašel údaj sklonu v % :(
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 16 říj 2012, 13:52

HonzaH: Popsal jsi to náhodou zcela jasně, jen si to musím zapamatovat do doby, než si pod ni taky lehnu :)
Jinak tady je text z Motorkářů o nastavení, který mi přijde celkem pochopitelný. Ale za správnost neručím, je to jen z diskuse:

Postav si motorku někam na rovinu, nejlíp před garáž do vzdálenosti 25 stop (1 ft = 0,3048 m). Změř si vzdálenost žárovky světlometu od země. Tuhle vzdálenost si následně odměř i na vratech garáže a zmenši ji o dva palce (1 in = 2,54 cm). Při tlumených světlech musí vrchní obrys světelného kužele být u naší dolní rysky (ta co jsme zmenšili o dva palce).
Tak nějak to je... a motorka musí být zatížená!

Přepočítal jsem jen míry: vzdálenost od stěny 7,62 m a snížení oproti výšce světlometu 5,08 cm.

Jsem zvědav, kam mi na jaře světlo zasvítí :)
Naposledy upravil(a) Gandalf dne úte 16 říj 2012, 14:09, celkem upraveno 1 x.
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 16 říj 2012, 14:03

Tohle vychytáš pouze praktickou zkouškou za jízdy. Každý jsme jinak těžký, každý stroj má jinak tuhé tlumiče. Ale jako výchozí nastavení pro testování to bude stačit. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » stř 17 říj 2012, 19:49

HonzoH - dával jsi tady někde odkaz na stáhnutí/neb jen kukec na manuál ... já ho nemůžu najít. Nasměruješ, nebo poradíš kde hledat :roll: ? :wink:
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 18 říj 2012, 09:47

To Gandalf> přesně, jak píše Jouza, jako výchozí se dá použít i ten slovní popis. V podstatě je to tak, že sklon 1% je na 10 metrech vzdálenosti čočky od vrat snížení přechdové hrany světlo/stín o 10 cm od výšky čočky světla od země (měřeno v zatíženém stavu). Já si nastvail teď sjklon cca 1% a dolaďuji v provozu, tak abych svítil co nejdál, ale aby na mě neblikali protijedoucí. Dnes už to bylo výrazně lepší ... provedl jsem nějaké korekce a už jsem skoro spokojený .. :wink:
To Jachy> já používám tento repair manuál KLIK, ale nejde stáhnout a jiný jsem nenašel. Mám dokonce pocit, že jsi na něj dával odkaz ty, ne?! ... ale je to jen pocit :wink: viel spas
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » sob 20 říj 2012, 14:03

HonzaH: K regulaci světlometů - ten šroubek s ozubenou korunkou jsem našel. Jestli už jsi s tím manipuloval, jaký je postup? Povolit šroubek a potom se korunka uvolní a jde s ní otáčet? Nebo to funguje jinak?

Když už, tak nakousnu i obecnější otázku. Na plexi od GIVI je nálepka s informací, že čistit se má pouze dostatkem vody a měkkým hadrem, žádná chemie. V různých diskusích jsem našel, že je dobré třeba položit na nějakou dobu na čištěnou plochu mokré papírové ubrousky, aby voda měla dost času nečistoty odmočit a pak jen dobře opláchnout a lehce setřít. Jiní ale běžně používají různé chemické prostředky. Protože budu mít plexi dost velké a budu koukat skrz něj před sebe, celkem mne zajímají praktické zkušenosti a metody, co se osvědčily... (zadával jsem v KC-vyhledávání "čištění plexi" a nic kloudného mi to nevyhodilo).
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 22 říj 2012, 08:23

K seřizování sklonu světla. Já malým šroubováčkem, nasazeným zboku (kolmo na osu šroubku), pootáčel právě za tu zubatou korunku směrem, kterým jsem potřeboval. Na to, abych nasadil na hlavičku šroubku šroubovák a točil šroubovákem mám moc silnou tlapu a prostě jsem se tam nevešel.
K plexi Givi ... já to čistím tak, že obyčejnou vodou přes ruční rozprašovač (jako na kvítka) pokropím celé plégo a položím na plexi papírové kuchyňské utěrky. Znovu překropím a nechám pár minut působit (nenechat uschnout). Pak to krásně stáhnu i s hmyzem a papírovou utěrkou nebo papírovým kapesníkem doleštím dočista dočista ... i dosucha. Žádnou chemii ani na plégo ani na hledí přilby, nepoužívám. A myslím, že většinu toho budeš hledět ne skrz plégo, ale nad ním.. :wink:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » pon 22 říj 2012, 10:27

Dík, Honzo :)
Tak co se týká pohledu do dálky, tak asi nad plexi, ale když budu koukat na díry na silnici, abych se jim vyhnul, asi budu dost často koukat i skrz :wink:
S tou ozubenou korunkou jsem zkoušel hýbat jen prstem a ani se nehnula. Tak jsem si říkal, že (po mých zkušenostech) s větší silou raději počkám a poradím se. Místa je tam málo, ale pokud korunku stačí šťouchnout šroubovákem, tak není co řešit :)
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pon 22 říj 2012, 10:39

POZOR na odstraňovač hmyzu od firmy Sharon !!! Totálně mi po jednom jediném ošetření plexi na helmě ztvrdlo a rozpraskalo. Dělej to fakt jen čistou vodou max. kapka jaru, nechat odmočit a setřít. :!: :!: :!:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » pon 22 říj 2012, 10:50

U plexi na helmě někdo na skútrforu psal, že to úspěšně dělá čistým jarem (bez vody), který rozetře a rozleští. Pomáhá to prý při mlžení. Ale omlouvám se za téma mimo Downtown :oops:
Abych se k němu vrátil, chci přes zimu vyvést kabely od aku do prostoru pod sedlem k dobíjení. Ale protože obě dobíječky mám s krokodýlky, nemá smysl tam instalovat zásuvku pro zapalovač. Má někdo představu, jestli jsou nějaké elegantní "svorky" i s vestavěnou pojistkou vhodné k takové montáži?
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pon 22 říj 2012, 12:42

Blbost zkus na to jít obráceně. Zásuvka se šikne vždycky. Což takhle si vyrobit nějaký elegantní mezikus mezi zásuvkou a krokodýlky. Při dobíjení bys ho prdnul do zásuvky, připnul krokouše a tadá, už se nabíjí. Zbytek času by trávil odpočinkem někde na poličce v garáži. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4936
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 22 říj 2012, 13:01

Přesně takhle to mám uděláno já ;) . Místo osvětlení (úplně nesmyslně umístěné na dně úložného prostoru) jsem dal přes pojistkové pouzdro 12V zásuvku

Obrázek

a osvětlení jsem převrtal šikmo v pravo k zámečku. Bohatě teď stačí na osvětlení podsedadlového prostoru a zásuvka "na ostro" se hodí vždy. Třeba ve Sluneční zátoce jak by se našla ;) . Tu v kaslíku na palubovce mám už sice taky zamykací, ale k dobíjení tlf. bych musel nechat klíček v zapalování ;) .
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4372
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » pon 22 říj 2012, 14:36

Jasně, vím jak to má Jachy a doma jsem našel jednu zástrčku do zapalovače. Taky krátce potom, co jsem ten původní dotaz dopsal mě napadlo, že si prostě udělám mezikus a bude...
Teď jen najít nějaký obchod se zásuvkou + pojistkou, která by se dala upevnit tak pěkně, jak to má Jachy :) Je jich na webu dost, ale ani jedna přesně pro mé potřeby.

Edit: tak zásuvku jsem už našel i objednal (identickou jako na Jachyho foto), ale není skladem, tak doufám, že je to dočasné a do jara mi ji dodají :wink:
Honda Forza 300 (2019) Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

Odpovědět