DWTN - 300i - demontáž zadního kola

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

DWTN - 300i - demontáž zadního kola

Příspěvek od HonzaH » pát 07 zář 2012, 06:57

Tak jsem se pustil do demontáže zadního kola, neb se se mnou rozloučila, od novoty namontovaná, zadní guma po 5300 km bezproblémového a bezpečného provozu. Protože by se to mohlo v budoucnu někomu hodit, rozhodl jsem se popsat demontážní postup, jak jsem ho provedl já a něco nafotit. První šel dolů plastový kryt tlumiče výfuku, pak tlumič výfuku samotný. Musel jsem sundat plastový "lízák" blatník, povolit brzdič a pomocný úchyt co drží brzdovou hadičku s kablíkem ABS na pomocném rámu zadní "kyvky". Povolit pravý zadní tlumič v dolním úchytu a protože je to málo a tlumič nejde vyklopit tak aby šlo sundat kolo, je třeba demontovat sedlo, vymontovat podsedlovou vanu a pravý zadní tlumič demontovat úplně a zcela. Pak už jen povolit matici kola, uvolnit pomocný rám zadní kyvky, stáhnout jej z osy kola a pak lehce stáhnout kolo z vlasní osy, resp. z drážkované hřídele zadní osy. Nic složitého, jen to chce si pamatovat pozici pravého zadního tlumiče, já si to poznačil přímo na tlumič, směr ke kolu, pro jistotu (tlumič má 6 stavitelných poloh tuhosti), asi by to mělo být fuk, ale já chci mít číselka tuhosti na obou tlumičích stejně :) Všechny ostatní dílce jsou Poka-Yoke, tak by neměl být při montáži problém. Montáž předpokládám v opačném gardu, jen si budu muset pozjišťovat utahovací moment pro matici zadního kola a na šrouby, co drží brzdič to bude chtít nanést ten maglajz, co zajistí, že se šrouby samy nepovolí. Pár fotek TADY
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 07 zář 2012, 08:05

Díky za info ;) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pát 07 zář 2012, 09:16

Honzo, až to budeš dávat dokupy, hlavně na kyvce použij momentový klíč. Vyvaruješ se problémům, které jsem měl. Momentový klíč je v tomto případě k nezaplacení a utahování "asi tak" je na prd.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pát 07 zář 2012, 09:29

Ano ano ... jsem strojař a vím, že předepsané utahovací momenty nejsou jen tak mýrnyx-týrnyx stanovovány, díky ale za upozornění :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » pát 07 zář 2012, 14:54

Hmm, šikovnej :roll: Na předposlední foto jsem zahlédl na spodu převodu tmavou skvrnu. Vzhledem k tomu, že máš nový stroj, tudíž si všechno ,,sedá " - doporučuji občas zkontrolovat, jestli únik oleje pokračuje. Jinak budeš měnit gufero jako já, ale já ho měnil v 19-tis.km :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » sob 08 zář 2012, 13:47

Ladiku, taky jsem si te skvrny vsiml a kontrolovat jsem gufero a to se tvari happy. Snad to bude tim, ze mi v servise minuly tyden menili olej i v koncovem prevodu. Kazdopadne ale dik za upozorneni a hlidat to budu :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 25 úno 2014, 06:52

Tak jak jsem slíbil v jiném vlákně, dávám odkaz na foto "Nahatého skútru". Takhle vypadá skútr, když se rozhodnete sundat obě kola najednou :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4280
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 25 úno 2014, 07:31

Kdyby jen kola, ale Ty jsi mu sebral i sedlo :shock: Chudák, to se nedivím, že se tam jen tak zahanbeně krčí. Ale máš pochvalu za hezky udělaný podstavec pod přední vidlicí :)
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » úte 25 úno 2014, 08:33

Chudáček obnažený. Ale ta radost jakou bude mít, až se obuje a ustrojí :wink: :D
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 25 úno 2014, 09:25

Hmm, chudáček nahatá :lol: Ale je vidět, že se už nemůže dočkat.
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 26 úno 2014, 12:24

Ono Gandalfe, kdybys sundával na Downu zadní kolo, tak bys věděl, že bez demontáže sedla, podsedlové vany a pravého zadního tlumiče to nejde :wink: Jinak ale díky za pochvalu dřevěného stojánku, zbytků dřeva mi po stavbě chatky zůstalo habakuk, neboli nepočitaně či přehršel :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Slovak
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: ned 03 dub 2016, 22:38
Bydliště: Senec

Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola

Příspěvek od Slovak » ned 03 dub 2016, 23:25

Ahojte, sledujem toto forum od 8/2015 kedy sok kupil Kymco. Urobil som uz aj nejake upravy a servis v studenej garazi cez zimu podla popisov z fora za co vrela vdaka, ale zasekol som sa na zadnom kolese ktore neviem zhodit, pretoze neviem stiahnut ram kyvky z osky. Neviete niekto poradit ako na to?
Kymco downtown 300, Malaguti blog 160. Som zo Senca a volaju ma Heňo.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola

Příspěvek od HonzaH » pon 04 dub 2016, 07:42

Ahoj Slovaku. Vzpomínám, že při první demontáži pomocného rámu "kyvky" jsem měl taky problém ho z osy stáhnout. Já osu důkladně očistil, nastříkal takovým tim maglajzem na povolování zatuhlých spojů, nechal působit a pak rám zezadu sklepal z osy dolů. Ideální by byl nějaký stahovák, ale já nic vhodného po ruce neměl, tak přišlo klepání. Zkoušel jsem i opačné klepání a to tak, že jsem rám zašponoval (soustava špalíčků a trubky=páka) tak aby byl na něj vyvíjen tlak směrem na stáhnutí, našrouboval jsem matici na osku, ale tak aby nebyla dotažená až k pomocnému rámu, ale zůstrala malá vůle a po matici jsem klepal kladivem. Pravda ose a jejímu uložení na straně koncového převodu to moc po vůli nebylo, ale kousek to po hřídeli popošlo, šlo o to to "urvat". Kur*í se tak ale závity !! .. Takže rozhodně doporučuji napasovat stahovák a stáhnout. :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Slovak
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: ned 03 dub 2016, 22:38
Bydliště: Senec

Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola

Příspěvek od Slovak » pon 04 dub 2016, 22:33

Honzo vdaka za navod, som si myslel, ze len ja to mam zaseknute. Stahovak som uz mal nasadeny, ale nakoniec som ho riadne nepouzil, som sa bal, ze som na nieco zabudol a nieco prdne. Skusim osu namazat a stahovakom to stiahnut. Dam vediet ako som dopadol.
Kymco downtown 300, Malaguti blog 160. Som zo Senca a volaju ma Heňo.

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola

Příspěvek od jakattara » úte 05 dub 2016, 06:28

Já si vzpomínám, že když jsem měnil zadní pneu, nemusel jsem dokonce úplně demontovat tlumič a kolo šlo dolů bez problémů. Jen měl jsem 300i a s Honzou jsme tak nějak v té době dedukovali, že by to mohlo být tím, že on měl typ s ABS. Tak ať se dílko zdaří ;) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Odpovědět