Stránka 1 z 2
DWTN - 300i - demontáž zadního kola
Napsal: pát 07 zář 2012, 06:57
od HonzaH
Tak jsem se pustil do demontáže zadního kola, neb se se mnou rozloučila, od novoty namontovaná, zadní guma po 5300 km bezproblémového a bezpečného provozu. Protože by se to mohlo v budoucnu někomu hodit, rozhodl jsem se popsat demontážní postup, jak jsem ho provedl já a něco nafotit. První šel dolů plastový kryt tlumiče výfuku, pak tlumič výfuku samotný. Musel jsem sundat plastový "lízák" blatník, povolit brzdič a pomocný úchyt co drží brzdovou hadičku s kablíkem ABS na pomocném rámu zadní "kyvky". Povolit pravý zadní tlumič v dolním úchytu a protože je to málo a tlumič nejde vyklopit tak aby šlo sundat kolo, je třeba demontovat sedlo, vymontovat podsedlovou vanu a pravý zadní tlumič demontovat úplně a zcela. Pak už jen povolit matici kola, uvolnit pomocný rám zadní kyvky, stáhnout jej z osy kola a pak lehce stáhnout kolo z vlasní osy, resp. z drážkované hřídele zadní osy. Nic složitého, jen to chce si pamatovat pozici pravého zadního tlumiče, já si to poznačil přímo na tlumič, směr ke kolu, pro jistotu (tlumič má 6 stavitelných poloh tuhosti), asi by to mělo být fuk, ale já chci mít číselka tuhosti na obou tlumičích stejně

Všechny ostatní dílce jsou Poka-Yoke, tak by neměl být při montáži problém. Montáž předpokládám v opačném gardu, jen si budu muset pozjišťovat utahovací moment pro matici zadního kola a na šrouby, co drží brzdič to bude chtít nanést ten maglajz, co zajistí, že se šrouby samy nepovolí. Pár fotek
TADY
Napsal: pát 07 zář 2012, 08:05
od jakattara
Díky za info

.
Napsal: pát 07 zář 2012, 09:16
od Gek
Honzo, až to budeš dávat dokupy, hlavně na kyvce použij momentový klíč. Vyvaruješ se problémům, které jsem měl. Momentový klíč je v tomto případě k nezaplacení a utahování "asi tak" je na prd.
Napsal: pát 07 zář 2012, 09:29
od HonzaH
Ano ano ... jsem strojař a vím, že předepsané utahovací momenty nejsou jen tak mýrnyx-týrnyx stanovovány, díky ale za upozornění

Napsal: pát 07 zář 2012, 14:54
od motorr66
Hmm, šikovnej

Na předposlední foto jsem zahlédl na spodu převodu tmavou skvrnu. Vzhledem k tomu, že máš nový stroj, tudíž si všechno ,,sedá " - doporučuji občas zkontrolovat, jestli únik oleje pokračuje. Jinak budeš měnit gufero jako já, ale já ho měnil v 19-tis.km

Napsal: sob 08 zář 2012, 13:47
od HonzaH
Ladiku, taky jsem si te skvrny vsiml a kontrolovat jsem gufero a to se tvari happy. Snad to bude tim, ze mi v servise minuly tyden menili olej i v koncovem prevodu. Kazdopadne ale dik za upozorneni a hlidat to budu

Napsal: úte 25 úno 2014, 06:52
od HonzaH
Tak jak jsem slíbil v jiném vlákně, dávám odkaz na foto
"Nahatého skútru". Takhle vypadá skútr, když se rozhodnete sundat obě kola najednou

Napsal: úte 25 úno 2014, 07:31
od Gandalf
Kdyby jen kola, ale Ty jsi mu sebral i sedlo

Chudák, to se nedivím, že se tam jen tak zahanbeně krčí. Ale máš pochvalu za hezky udělaný podstavec pod přední vidlicí

Napsal: úte 25 úno 2014, 08:33
od manet125
Chudáček obnažený. Ale ta radost jakou bude mít, až se obuje a ustrojí

Napsal: úte 25 úno 2014, 09:25
od motorr66
Hmm, chudáček nahatá

Ale je vidět, že se už nemůže dočkat.
Napsal: stř 26 úno 2014, 12:24
od HonzaH
Ono Gandalfe, kdybys sundával na Downu zadní kolo, tak bys věděl, že bez demontáže sedla, podsedlové vany a pravého zadního tlumiče to nejde

Jinak ale díky za pochvalu dřevěného stojánku, zbytků dřeva mi po stavbě chatky zůstalo habakuk, neboli nepočitaně či přehršel

Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola
Napsal: ned 03 dub 2016, 23:25
od Slovak
Ahojte, sledujem toto forum od 8/2015 kedy sok kupil Kymco. Urobil som uz aj nejake upravy a servis v studenej garazi cez zimu podla popisov z fora za co vrela vdaka, ale zasekol som sa na zadnom kolese ktore neviem zhodit, pretoze neviem stiahnut ram kyvky z osky. Neviete niekto poradit ako na to?
Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola
Napsal: pon 04 dub 2016, 07:42
od HonzaH
Ahoj Slovaku. Vzpomínám, že při první demontáži pomocného rámu "kyvky" jsem měl taky problém ho z osy stáhnout. Já osu důkladně očistil, nastříkal takovým tim maglajzem na povolování zatuhlých spojů, nechal působit a pak rám zezadu sklepal z osy dolů. Ideální by byl nějaký stahovák, ale já nic vhodného po ruce neměl, tak přišlo klepání. Zkoušel jsem i opačné klepání a to tak, že jsem rám zašponoval (soustava špalíčků a trubky=páka) tak aby byl na něj vyvíjen tlak směrem na stáhnutí, našrouboval jsem matici na osku, ale tak aby nebyla dotažená až k pomocnému rámu, ale zůstrala malá vůle a po matici jsem klepal kladivem. Pravda ose a jejímu uložení na straně koncového převodu to moc po vůli nebylo, ale kousek to po hřídeli popošlo, šlo o to to "urvat". Kur*í se tak ale závity !! .. Takže rozhodně doporučuji napasovat stahovák a stáhnout.

Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola
Napsal: pon 04 dub 2016, 22:33
od Slovak
Honzo vdaka za navod, som si myslel, ze len ja to mam zaseknute. Stahovak som uz mal nasadeny, ale nakoniec som ho riadne nepouzil, som sa bal, ze som na nieco zabudol a nieco prdne. Skusim osu namazat a stahovakom to stiahnut. Dam vediet ako som dopadol.
Re: DWTN - 300i - demontáž zadního kola
Napsal: úte 05 dub 2016, 06:28
od jakattara
Já si vzpomínám, že když jsem měnil zadní pneu, nemusel jsem dokonce úplně demontovat tlumič a kolo šlo dolů bez problémů. Jen měl jsem 300i a s Honzou jsme tak nějak v té době dedukovali, že by to mohlo být tím, že on měl typ s ABS. Tak ať se dílko zdaří

.