Stránka 1 z 2

DWTN - Osvětlení

Napsal: sob 06 říj 2012, 07:22
od manet125
HonzaH píše:No uvidím, co gandalf, ale já si myslím, že to on není, alespoň na mém Downovi jsem takovéto neviděl. Spíš to bude, jak jsem psal já ...
Jinak dnes jsem jel zase po delší době do práce na skútru a Downova slabost je svícení :evil: :( .. za úplné tmy je fakt blbě vidět. Tlumené svítí pár metrů přede mne a dálkové jsou úzký kužel do dálky a zase není vidět do příkopy. Zkusím, jestli to nemá nějaké štelování případně se zeptám v servisu ... Dá se na jiných skútrech ladit sklon světel??
jakattara píše:Tak to já si na svém na svícení stěžovat nemohu. Porovnávání jsme to dokonce i s Bobem a Down svítí podstatně lépe, než Evo.
Gandalf píše:V testech se hodnocení rozcházejí. Někteří vyloženě vychvalují, že pár světel zajišťuje skvělé osvětlení vozovky, jiní kritizují právě zmíněný úzký kužel a to, že jezdec do příkopu nebo do zatáčky málo vidí.
motorr66 píše:Seřídit to bohužel nejde a je to škoda :cry:
jouza74 píše:to HonzaH
Na Vitalitce se světlo seřídit dá jednoduše (jedním šroubkem), ale tam je jen jeden reflektor a po stranách dvoje parkovačky.
Gandalf píše:Tak nemožnost seřízení mě docela překvapuje. Měl jsem za to, že seřízení předního světlometu je samozřejmost. To šlo udělat i na Babettě :wink:
HonzaH píše:No jo, ale babeta neměla takového oplastování. včera jsem se k tomu ale bohužel nedostal ... :(
Gandalf píše:Dnes jsem na přední reflektor krátce koukl a žárovka je usazená v takové malé parabolce, která má určitý odskok od velké paraboly tělesa celého reflektoru. Takže vůle pro určité seřízení by tam byla. Ale rozdělávat něco kvůli tomu nebudu. Ještě bych zase něco ulomil :wink:
láďa píše:xciting štelování má..švára si taky stěžoval že Down nějak moc nesvítí,a je fakt že když jel přes den za mnou,tak mi připadalo že má vypnutý světla :( .takže jsme to vyřešili montáží xenonů..je to nebe a dudy.. :D
Cossman píše:Jojo. Agilitka taky s xenonem svítí o hodně, o hodně, o hodně líp. :twisted: Jáchy snad potvrdí. :wink:
HonzaH píše:Kluci, ty xenony ale nejsou homologované, že ne? ... znamenalo by to před každou technickou montovat zpátky žárovkové osvícení ?? :?
manet125 píše:U škyťáka stačilo vyměnit originál žárovku za jinou (Philips, Osram ...) a hned to svítilo líp. Tak jako originál pneu vydrží málo, tak můžou žárovky svítit míň, ale třeba dýl vydrží.
jouza74 píše:Honzo nevím jak moc jsou důslední technici na STK u vás, ale troufám si říct, tady u nás by to na 100% v pohodě prošlo. S motorkou mě vždycky maj za 5 minut ani ne hotovýho. Zkouknou VIN, číslo motoru, rozměry a vzorek gum. Pak na to hopnu, postavit proti zdi (asi tak 5m od ní) na které je cca 1m vysoko čára. Tlumené světlo se musí vejít pod ní. Ostatní osvětlení se kontrolovalo pouze tak, jako že ... svítí x nesvítí. Fotečka (bez majitele) do archivu. Nejdéle trvalo sundání staré známky z SPZ. Já bych se těch xenonů tedy nebál. :wink:
jakattara píše:
Cossman píše:Jojo. Agilitka taky s xenonem svítí o hodně, o hodně, o hodně líp. :twisted: Jáchy snad potvrdí. :wink:
Potvrzuji a musím přiznat, že i nadále po něm budu pokukovat. Jen letos budu řešit ty zimní pneu. Ale je to o hoooodně, hoooodně, hoooodně lepší posvícení. Navíc pro případnou STK to má Cossman udělané tak jednoduše, že nasadí zpět pouze žárovku ... ;) .
HonzaH píše:No uvidím ... popřemýšlím o tom .... :wink: :)
Gandalf píše:Tak sem můžete hodit nějaký odkaz, abych si o těch xenonech nebo jiných možnostech udělal přesnější představu :wink:
Cossman píše:
HonzaH píše:Kluci, ty xenony ale nejsou homologované, že ne? ... znamenalo by to před každou technickou montovat zpátky žárovkové osvícení ?? :?
Honzo, homologované nejsou. Před technickou bych ale raději dal zpátky halogenku, nevíš na koho narazíš a proč si zbytečně dělat problémy. :? Nevím jak náročná je výměna žárovky u Downa, ale u Agilitky je to do 5 minut (povolit 7 šroubů, sundat přední kryt se světlem, odpojit dva konektory od xenonové výbojky, vytáhnout výbojku, strčit žárovku, přepojit konektor od balastu na žárovku, nasadit přední kryt se světlem a přišroubovat 7 šroubků). Balast se sundávat nemusí ani nic jiného odpojovat. Balast je řízený z konektoru žárovky. Konektor místo na žárovku prostě zapojíš do balastu. Když ho nezapojíš do balastu, ale do žárovky, tak se balast po rozsvícení světel "nenastartuje". Jinak na technickou jdeš až po 6 letech, když to máš teď nove, ne? Pokud jezdíš za tmy, tak jako já, tak bych technickou vůbec neřešil. Spíš záruku, ale žárovku si snad můžeš vyměnit sám, ne?
láďa píše:jestli se nemýlim,tak Down má v čočkách H8- http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne ... -6000K-12V ,montáž na cca 1.5h,musí se shodit plégo,a celý předek,aby se mohli upevnit startéry,místa je tam dost..
Cossman píše:
Gandalf píše:Tak sem můžete hodit nějaký odkaz, abych si o těch xenonech nebo jiných možnostech udělal přesnější představu :wink:
Gandalfe, jaký odkaz a jakou představu máš na mysli? Xenonová sada se vybírá podle toho, jaký máš typ žárovky, kolik máš prostoru na umístění balastu a jakou barvu světla chceš.

V Agilitce je HS1, což je stejná patice jako H4. Má dvě vlákna - potkávací a dálkové, takže je potřeba bixenon H4 (bixenon umí přepínat potkávací - dálkové posunutím výbojky, xenon má výbojku "na pevno"). Pokud máš dvě žárovky (potkávací a dálkové), třeba H1 nebo H7, dává se jen jedna sada pro potkávací a dálkové se nechává žárovka, protože xenon potřebuje cca 5 sekund na nastarování do plného svitu, což by mohlo být při přepínání potkávací - dálkové a zpět pro tebe jako řidiče nepříjemné.

Balast se vybírá podle volného prostoru. Buď klasický nebo slim. Funkčně jsou stejné, jen slim má menší rozměry.

Barva světla se udává v Kelvinech. 4300K je barva asi jako halogenka, 5000K denní světlo, 6000K je bíla a čím vyšší, tím více do modra, viz. třeba tady.

Sady se prodávají pro auto nebo pro moto. Pro auto jsou 2 výbojky a dva balasty, pro moto jen jedna výbojka a jeden balast (někdy už přímo slim), jinak jsou úplně stejné. Bohužel cena pro moto většinou nebývá poloviční. Pro auto třeba bixenonová sada H4 stojí 1859,- a pro moto 1584,-. Možná se dá sehnat levněji, je potřeba hledat.

Jen pozor !!! Před případnou montáží si nejdříve proměřte napájecí napětí žárovky při nastartovaném skůtru, jestli není střídavé. Střídavým napětím byste na 99% zničili balast dřív, než by se stačila výbojka nastartovat !!!
Cossman píše:
láďa píše:jestli se nemýlim,tak Down má v čočkách H8- http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne ... -6000K-12V ,montáž na cca 1.5h,musí se shodit plégo,a celý předek,aby se mohli upevnit startéry,místa je tam dost..
Prvotní montáž určitě bude trvat déle než 5 minut, ale případná výměna výbojky za halogenku je časově stejně náročná, jako vyýměna halogenky za halogenku. :wink:
láďa píše:Gandalf má Dowtowna,má to napsaný pod nickem..vzhledem k tomu,že nejlépe je umístit balasty těsně pod přístrojovku,kde je dostatek místa,tak musí předek ven,výměna a zapojení je pak opravdu otázka chvilky.dal bych tam klidně autosadu..dávali jsme tam xenony 6000k
HonzaH píše:Je fakt, že na 1. STK jdu až za 6 let. Popřemýšlím o tom. :wink: Díky za rady, kluci.
láďa píše:kluci,nejsem si jistej,ale nechodí se na první tk po 4 letech??jinak rozdíl žárovka x xenon je neodiskutovatelná :D
Gandalf píše:Cossman: Šlo mi jen o to, udělat si představu o typu a ceně, protože s tím nemám žádnou zkušenost. Ale stejně nejdřív zkusím jezdit s originálním světlem a uvidím... nebo spíš neuvidím :wink:

Napsal: sob 06 říj 2012, 08:13
od jakattara
Perfektní práce a kdyby se chtěl ještě někdo kouknout na jiné, muže tady - viewtopic.php?t=204&postdays=0&postorder=asc&start=0 ;)

Napsal: sob 27 črc 2013, 19:58
od Gandalf
Z dlouhé chvíle jsem si v tom dnešním vedru vzpomněl na výškové seřízení potkávacích předních světlometů. Nejdřív jsem si to prohlédl s baterkou v jedné a zrcátkem v druhé ruce a jsou tam krásně přístupné křížové šroubky pro každý světlomet. Tak jsem rozsvítil potkávačky a horní okraj světelného pole na stěně garáže lehce zvýšil. Hned v pondělí nebo úterý pojedu do práce hodně brzy, takže zjistím jak se změnil světelný kužel před skútrem a jestli na mě nebude snad někdo v protisměru blikat. Proměřovat úhly a vzdálenosti se mi nechtělo, když tak někdy později. Na to bylo příliš horko :wink:

Při té příležitosti jsem se koukal, jak se asi mění vadné žárovky. Dělal to už na tomhle modelu někdo? V manuálu o tom není ani slovo, natož snímek. Na zadní straně světlometu potkávaček je kruhový gumový kryt s provlečeným kabelem za ním by asi měl být přístup k žárovce, ale nesundával jsem ho, dokud není třeba. Ale jaký je přístup k žárovkám dálkových světel nebo předních blinkrů... je třeba demontovat nějaké plasty?

Napsal: pon 29 črc 2013, 19:57
od base1000
Gandalf: k žárovkám se dostaneš tak, že vytočíš kolo na doraz, lehneš pod skutra,nebo si klekneš a nahmatáš, žárovky jsou přesně pod tím gumovým krytem jak píšeš, ten sundáš a nahmatáš žárovku s paticí, otočíš s ní o 90 stupňů proti směru hodinových ručiček a žárovka je venku :wink: U tlumených světel to jde vcelku snadno tam i zpátky, u dálkových je trošku horší přístup (jsou cca o 10 cm výš),ale postup je stejný, jen je lepší při nasazení nové žárovky s paticí zpátky koukat přímo do předního světla a rukou zezadu nasměrovat žárovku rovně... (takže výměna potkávačky asi na 1 minutu, výměna dálkové asi na 2 minuty) Blinkry jsem nezkoušel, ale došáhnout se tam dá taky...

Napsal: čtv 01 srp 2013, 20:53
od Gandalf
Dnes je tady absolutně mrtvo :shock:
Tak přidám aspoň jeden hloupý dotaz - když svítíte (a máte dvě žárovky pro potkávačky), je to stejně jako u auta, že vpravo směruje horní okraj světelného kuželu mírně výš, zatímco vlevo o chlup níž, aby nehrozilo oslnění protijedoucího? Já to průběžně ladím a jdu do finále :wink:

Napsal: pon 05 srp 2013, 10:55
od base1000
Gandalf:Příjde mi, že tím, jak jsou světla blízko u sebe, tak ať to seřídíš tak , nebo tak, budou se obě světla slévat. Když jedu, příjde mi, že obě světla mi svítí spíše k pravému okraji vozovky, částečně do příkopy. V sobotu jsem zrovna jezdil v noci malýma lesníma cestičkama, a osvětlení je dostačující. Samozřejmě, že světlo do zatáčky svítí špatně, ale to není žárovkou, ale konstrukcí. Jakmile se řídítka otáčejí sami a světlo zůstává svítit rovně,vždycky to bude svítit pocitově špatně. A než měnit žárovky za sice více svítivé, ale s třetinovou životností, to bych šel už spíše do těch xenonů.... ale s barvou světla max 5500k.

Napsal: čtv 17 říj 2013, 20:59
od manet125
Crabik píše:Ahoj lidi, potreboval bych poradit, mam novy DownTown, a jsem spokojen, ale uvazuji o vymene zarovek za LED, jestli tedy vubec takove jsou. Potreboval bych radu jake poridit a koupit, v nanualu jsem nasel jen voltaz a waty, ale nevim patici a velikost skelnenych banek. Rovnez bych uvital radu jak se ke svetlum v tomto skutru dostat, predni i zadni.
diky, Crabik
mulah píše:A proč to píšeš do XC vlákna??? Počkej až to uvidí admin . . . . . .
forman píše:Dokud to tady je tak ti rychle odpovím, s Watáží ti neporadím,ale rozhodně s výměnou za Ledky nebo Xenony,bych raději zvažoval. Budeš mít problémy na STK a možná i někdy s nějakým nevrlým policajtem na silnici.

Dneska už přesouvám druhé vlákno!!!! Dávejte si majzla.

Napsal: pát 18 říj 2013, 15:59
od mulah
Přesně tak jak Ruda píše. Znám už dost lidí co xenony z auta vyhodily, protože na každým STKčku byli problémy. A v tom horším případě, se ti může stát,že do někoho picneš a pojišťovna od toho dá ruce pryč a budeš muset cvakat ze svého.

Napsal: pon 21 říj 2013, 08:47
od HonzaH
Souhlasím s Mulahem ... dnes hledají pojišťovny každou skulinku, kde by mohli neplatit .. a nepřekvapilo by mě, kdyby nechtěli hradit škodu kvůli nezpůsobilému technickému stavu díky nainstalovaným xenonům ... třeba u nepředpisových gum tomu tak je, pokud máš na autě nebo moto jinou gumu, než co je ve velkém TP, máš při bouračce problém :(

Re: DWTN - Osvětlení

Napsal: pon 03 říj 2016, 10:18
od buchtik
Neřešil jste někdo denní svícení? Konktrétně typ a umístění aby to nabylo kravské. Mně zatím vychází dát to do míst viz Rajče.

http://buchtikj.rajce.idnes.cz/Denni_sviceni/

To na čem mé plány drhnout je, že ani jedna plocha není přesně ve směru jízdy, vše jsou křivky a montáž bude trochu komplikovanější.

Potřebuji nakopnout správným směrem ...

Re: DWTN - Osvětlení

Napsal: pon 03 říj 2016, 16:04
od Vyhlos
Moje jsou v sekci Tuningu, v rubrice Světla a vše co svítí ... nebo tak nějak.

Re: DWTN - Osvětlení

Napsal: pon 03 říj 2016, 18:08
od buchtik
To je poměrně dost chytré, uchytiti to na šrouby plexi a tím zamezit jakémukoli demoličnímu zásahu do plastů. Tvoje řešení vylučuje jakékoli pindy s pohledu nehomologovaných výčnělků. http://www.fotoalbum.cz/downtown-denni- ... 0o2537671/

To je hodně dobrá inspirace. Mně by asi vadilo dávat světla pod plexi, protože zcela jistě musí být ty tvoje šajňáky vidět v odrazu plexi i za dne (jak jinak když denní svícení).

Mne napadlo umístit to na pomocné držáky pod šrouby plexi ale vně v pokračování linie světlometů. http://buchtikj.rajce.idnes.cz/Denni_sv ... svtlo3.jpg
Prvně prověřím možnou kolizi s řidítky v plném rejdu. Snad umístění vně nebude mít ve vyšší rychlosti nějaký "zvukový projev" ... budu plánovat a z podzimka pokusničit.


Ten tvůj pavouk je samodomo nebo výroba u profíka dle výkresu ??

Dík za inspiraci

Re: DWTN - Osvětlení

Napsal: pon 03 říj 2016, 18:58
od karo
Může být problém na STK, mezi světly musí být 600mm minimálně. Používám denní svícení na dvou skutrech po jednom v ose mota. Dvě světla vychází do blastrů na řidítkách.

Re: DWTN - Osvětlení

Napsal: pon 03 říj 2016, 19:15
od buchtik
Downtown má šířku 780 mm, pokud budu blíže obrysu tak 600mm bude splněno.

A pro motorky ... následuje přesná citace vyhlášky: vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)

To je tak, když se nečte do konce a tak vznikají mnohé poplašné zprávy

Re: DWTN - Osvětlení

Napsal: pon 03 říj 2016, 19:21
od Vyhlos
a) Pavouk je samodomo z leteckého duralu (7075) ohýbaného za tepla
b) STK jsem obhájil podle evropského předpisu pro motorky krok po kroku, odpovídá úplně všechno, světla jsou certifikovaná
c) Odlesky ve dne nulové, nevadí ani prach
d) Chybí mi jenom připojit zadní poziční aby svítilo pořád