Kymco Downtown 300i vibrace

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Kymco Downtown 300i vibrace

Příspěvek od Vyhlos » pon 14 črc 2014, 21:03

Prosím jeden dotaz těm co mají DW 300i. Při několika delších jízdách po dálnici v zahraničí s kolegy, co jsou na tom co se týká výkonu o mnoho lépe, registruji specifické chování. Při rychlosti do 120 km/h vše bez problémů, při rychlosti 120-130 se objeví vibrace, zdá se od motoru. Od 140 km/h a cca 7500 otáček a více zklidnění a razantní tah motoru. Nad 150 jsem to již nezkoušel.
Odhadoval bych to pocitově na rezonanční oblast a kmitání řemene variátoru. Kolegové (motorkáři ale nikoli skůtraři) to typují na pneumatiky.
Mám ještě originálky takže nemohu porovnat. Zatížení jednou osobou i s oblečením tak 80 kg. Kufr 48 litrů. Vibrace nejsou destruktivní, jen nepříjemné, a po překročení 7500 ot/min zcela vymizí.
Máte někdo nějakou zkušenost ? Děkuji. Vyhloš

EDIT: Přesunuto do správného chlívečku ;). Děkuji za pochopení, manet125.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 14 črc 2014, 21:49

Safra, něco takového jsem nepostřehl :roll:
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vyhlos » pon 14 črc 2014, 22:35

Já jsem to taky zaregistroval víceméně až na hladké dálnici v Rakousku, není to nic kritického, ale je to zrovna v oblasti povolené rychlosti a mí kolegové s těmi výkonnými stroji jedou na limitu. Já jedu klidně těch 120 a docela mi to stačí, kromě toho po dálnici jezdit zrovna nemusím. Ale nechtěl jsem zdržovat když jsme honili čas kvůli dešti.
V pátek jsem si po 5000 km nastavoval ventily (a bylo to potřeba) a v sobotu jsem si to tady v Brně u České zkusil a je to tam pořád. Tak se prostě ptám a třeba se něco dozvím.
Vyhloš
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » úte 15 črc 2014, 07:25

Může to být špatně vyvážené zadní kolo. Tady bych začal.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 15 črc 2014, 08:36

Já podobné chování registroval jen při špatně vyváženém zadním kole :wink: Ale je pravda, že já Downa zatěžoval cca o 40 kg víc :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » úte 15 črc 2014, 09:41

Na 140 tachometrových se dostávám jen velmi zřídka. Víc mě to snad ani nejede. Ale žádných velkých vibrací jsem si nevšimnul . Prý to může dělat i kufr.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vyhlos » úte 15 črc 2014, 10:39

Děkuji za tipy a uvidíme. Fakt je, že pro kufr udává výrobce maximálku 120 km/h. Není nic jednoduššího než to zkusit.
To zadní kolo se mi zdálo málo pravděpodobné, protože vibrace mají poměrně vysokou frekvenci a malou amplitudu a tak jsem usuzoval na něco dost předepjatého, což by řemen pod zátěží splňoval. Kromě toho na zadním kole jsou nalepena vyvažovací závažíčka (a žádné nechybí). Guma má najeto 5800 km a zdá se ojetá minimálně a docela symetricky bez plošek.
Ale u aut jsem se při diagnóze problémů tolikrát netrefil, že si už žádnou hypotézu nedovolím zahodit.
Co se týče rychlosti, jsem spíše praktický uživatel než ladič a milovník rychlostních limitů, takže těch 150 jsem jel jen nějakých pár kilometrů při stíhání mých kolegů, když se jim "vznítila koudel" cestou zpět z GG teď na konci června. Ale kolem těch 140 se vše zklidní a motor chytne druhý dech a šlo by to přes těch 150 zcela jistě.
Takže všem pěkný den a děkuji. Vyhloš
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 16 črc 2014, 08:29

Tak to já s sebou vždy vozím svých 115 kg rychlostního omezovače a přes 140 km/h se na Downovi dostanu jen na dálnici z kopce, jinak ani prdek :wink: Ta odlehčená strana řemene by to ale mohla dělat, podle tvého popisu to asi zadní kolo nebude :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vyhlos » stř 16 črc 2014, 22:33

Tady asi nepomůže nic než experiment, ale dříve než možná v neděli se k žádnému nedostanu. Po práci mám tento týden doma dva dokonale fungující omezovače ve věku 2 a 4 roky (vnučky) a tak je to místo silnice a kilometrů nočník a pískoviště. Těsně před GG jsem si k hrazdě na řidítka narychlo spíchnul poměrně robustní a složitý držák navigace nad přístroje pod plexi (pro Aligátora se Sygicem) a tak budu zkoumat i tam. Ale zde se to o rezonance snaží spíše při nízkých frekvencích. Ale nějaká harmonická s přidanou hmotností držáku k hmotnosti podvozku, no kdo ví. Pokud by to někoho zajímalo, hodím nějakou fotku držáku do technické sekce. Na rozdíl od vibrujícího držáku na hrazdě řidítek je tohle mnohem lepší. Na hrazdě teď vozím fototašku aby byla při ruce. Zatím sázím na Honzu a odlehčenou stranu řemene.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vyhlos » ned 20 črc 2014, 21:31

Tak jsem to dneska zase krátce zkusil poté, co jsem lépe připevnil ocelovou desku pro kufr 48 litrů. Deska byl připevněna pouze dvěma šrouby M10 přes ocelové distancéry a asi uprostřed byla podložena pouze tenkou pružnou podložkou. Moc se mi to nelíbilo už u malého kufru ale v nové desce byly otvory stejné tak jsem to tak nechal.
Včera jsem desku asi uprostřed provrtal a pak i plastový konec co je za sedadlem a dal jsem tam dlouhý šroub M6, mezi desku a plastový díl pružnou gumu a zespodu silonový kotouč s nalepenou asi 10 mm tlustou pěnovkou a matky zakontroval.
Testoval jsem to včera brzo ráno a vibrace se téměř vytratily. Odpoledne jsem to chtěl zkusit znova, ale v tom šíleném horku se Downtownu moc nechtělo nad 120 a mě taky ne, tak to nechám na jindy.
Předběžný závěr : pokud to takhle bude i po zkoušce na dálnici, považuji problém za vyřešený. Jak se bude chovat plastový díl když do něho teď vstupují síly byť přes velkou měkkou plochu nevím. Po dnešních asi 300 km zatím bez prasklin.
Sem jsem přidal fotku z dnešní brzké ranní Křetínky - taška na foťák pověšená na hrazdě pomocí vlastního popruhu, zasmyčkovaná a stabilizovaná suchozipovým páskem na vázání sjezdovek. Nazavazí.
Jinak děkuji všem a konečnou informaci předám.
http://www.fotoalbum.cz/moto/a19772f0o2537671/#2358708
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 21 črc 2014, 07:19

Tak přeju, ať je to ono a "křídlo" ať neprdne :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vyhlos » pon 21 črc 2014, 07:39

Tak díky, budu doufat. Už jsem si na ten velký kufr zvykl. Když člověk pravidelně a za každého počasí jezdí tak zjistí, že motorka je hlavně o oblečení. A tady je velký prostor k nezaplacení.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 21 črc 2014, 07:49

Já bych si své moto už ani bez kufru a cestovního plexi nedovedl představit :) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Odpovědět