Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od buchtik » ned 23 kvě 2021, 22:41

Po výborných zkušenostech s celou variátorovou sadou u Downtown 125 (variátor, slidery i spojka) v minulosti, jsem se rozhodl tento rok při revizi variátoru DT 350 osadit místo origo vodítek a válečků vodítka a slidery Pulley . Důvodem rozhodnutí je lepší funkce (menší tření) a mnohem delší životnost všech prvků.

Po objednávce dílů na drpulley.shopnix.de minulé pondělí jsem si dodatečně porovnal ceny Pulley a origo dílů https://shop.kymco-praha.cz/spare-parts ... n-350i-abs

Byl jsem překvapen, jak levný je TechPulley v poměru "cena x výkon".


. . . . . . . . Vodítka . . . . . . Válečky-slidery . . SUMA
Origo . . . . . 420 . . . . . . . . . . 990 Kč . . . . . 1.410 Kč.
TechPulley . . 24 . . . . . . . . . . . 45 Eur
TechPulley . 620 . . . . . . . . . . 1090 . . . . . . . 1.800 Kč
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od manet125 » ned 23 kvě 2021, 22:58

Vyhozené peníze za "zázračné válečky"
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4284
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od Gandalf » pon 24 kvě 2021, 11:52

Tak já na ně slyšel převážně chválu. Pokud se můj skútr jednou dočká jejich výměny, taky bych je vyzkoušel :wink: Jsem zvědav na zkušenosti ve 300-třídě...
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od manet125 » pon 24 kvě 2021, 18:54

I já je měl. Pečlivě jsem studoval vhodnou gramáž a výsledek byl takový, že se nic nezměnilo a už vůbec nezlepšilo :lol:
Mají slušný placebo efekt, ten je pro lepší pocit důležitý :wink:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od buchtik » pon 24 kvě 2021, 19:39

@manet 125

Zázračné samozřejmě nejsou ... ani jsem to tak nenapsal ... :-).

Ono je to jako s pneu. Ty kupuješ na svůj stroj špičku nebo střední třídu a níž ? Na rozdíl od moto pneu jsou testy auto-pneu veřejně dostupné a měřitelně porovnatelné. Dvě pneu - jedna má nájezd k 70 tisíc, druhá polovic, ale ... stojí o chlup méně a na vodě je to děs. S dražšími v šedesátce máš brzdnou dráhu třeba o "jen" 2 m kratší. S jejich provozem je méně starostí, méně vyvažování a výměn. Ve výsledku na 1 km jsou levnější.

Proč jsou "lepší" Pulley slidery jsem taky napsal ... jejich materiál má menší tření na hliníku, lépe klouže a tak lépe reaguje změnou převodu a otáček motoru na ubrání a přidání plynu - lepší akcelerace. Slidery, s geometrií odlišnou od válečků, se mají projevit i (nepatrně) vyšší maximálkou a nižšími točkami v ustálené rychlosti. Slidery FR mají zamezovat tzv. chrastění válečků. Životnost sliderů je cca 3-5x delší. - min. finanční úspora, když nic jiného. Nějaké otlačení plošek vůbec napadá v úvahu.

A u vodítek je to stejná písnička .... delší životnost, méně starostí.

Dynamometr: stejné hmotnosti válečků (otáčky / výkon / točivý moment) ... POZOR !!! graf zobrazuje jen stav pod plným plynem, ne za běžné ustálené jízdy.

Obrázek

A protože kvalitnější výrobek nestojí 3x více než standardní, tak to vyhozené peníze nejsou, pro mně je to přijatelné (ty 4 stovky vydýchám a méně starostí je plus).

Jejich tvar (slidery) je ve dvou variantách DrPulley SR (sliding rolls) a TechPulley FR (flying rolls)

Rozdíl mezi válečky a slidery https://www.youtube.com/watch?v=yxcQGmT8EJc

Vývoj sliderů a jejich funkce https://taiwanbigscootershop.com/produc ... a-xmax-300
Nebo přímo zde https://www.youtube.com/watch?v=XKdy2TYbLNQ

Jen na okraj pro "závodníky na semaforu" ... video o spojce Pulley https://www.youtube.com/watch?v=h1BZP-31-Pg

Seznam kompatibility dílů Pulley je zde http://www.drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.htm
Naposledy upravil(a) buchtik dne čtv 27 kvě 2021, 07:35, celkem upraveno 3 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od HonzaH » úte 25 kvě 2021, 06:48

Není to jedno? Ušetříš na válečcích, proděláš na řemenicích, které díky lepšímu materiálu válečků půjdou do řiti třeba 2x rychleji ... 8) :roll:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od buchtik » úte 25 kvě 2021, 07:14

S prominutím, nerozumím logice tvé úvahy. Můj způsob jízdy bude stále stejný. Stále budu jezdit 90-100 mimo město a 50-60 město. Nebudu jezdit okruhy na plný plyn. Předpokládám stejné nebo menší otáčky motoru při ustálené jízdě. Z čeho odvozuješ menší životnost řemene nebo řemenic (edit) ?
Řemenice se budou opotřebovávat od řemene nebo od sliderů ?
Naposledy upravil(a) buchtik dne úte 25 kvě 2021, 10:57, celkem upraveno 1 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3032
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od jouza74 » úte 25 kvě 2021, 10:02

Píše řemenic
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od buchtik » úte 25 kvě 2021, 11:01

Jo to jsem přehlédl ... proč by mělo být opotřebení řemenice větší ? Chybí mi věcné zdůvodnění - proč mám takový názor oponovat ?

Když mají dva kluzné povrhy menší tření, že se budou více opotřebovávat ? To je nonsens (nonsense, z lat. non – „ne“ a sensus – „smysl“) je vyjádření, eventuálně i děj, postrádající zcela nebo zčásti smysl).

Není to naopak tak, že menší tření - menší opotřebení a naopak ? Nezlobte se - já si připadám jak učitel ve škole.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od HonzaH » stř 26 kvě 2021, 06:53

Kdysi platilo, že když konstruktér dělá svou práci, jak má, tak vždy dvě součásti, které se po sobě smýkají, rolují, odvalují... navrhuje tak, aby náklady na výrobu byly co nej.. (s ohledem na všechny možné i nemožné požadavky), ale hlavně aby nikdy nebyly ze stejného materiálu, bo to je skorem jistota zadření a pak taky tak aby se rychleji opotřebily ty součástky, které jsou na výměnu snazší a levnější. Předpokládejme tedy, že materiály origo řemenic a válečků jsou takto navrženy a první se mají ošlehat válečky bez významného opotřebení řemenic. Je tedy potřeba válečky měnit včas . .ale to se posouváme do jiné debaty. Pokud ale vyhodíš origo válečky a nahradíš je něčím, co má nižší tření, je více než pravděpodobné, že nízkého tření bylo dosaženo kvalitnějším materiálem ... takže jo, válečky (slidery) vydrží, ale řemenice se ti i při stále stejném způsobu jízdy ošlehají X-krát dříve, bo je budou "dřít" tvrdší válečky (slidery) ... tož tak .... ale třeba je teď už všechno jinak a když si uvědomím, s jakým absolventským "materiálem" kolikrát musíme spolupracovat (rozuměj čerstvé absolventy ČVUT, či VUT), tak kdo ví, jak to vlastně všechno ve finiši v reálu je??
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od buchtik » stř 26 kvě 2021, 15:37

Objednáno 17.5. v Germánii, předávací pošta (celnice) v Praze 19.5., bezcelní proces 7 dní !! - doručeno 26.5.21

Obrázek
Naposledy upravil(a) buchtik dne čtv 27 kvě 2021, 07:30, celkem upraveno 1 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od HonzaH » čtv 27 kvě 2021, 06:39

Tak ať splní očekávání, ať jste spokojen a pořád platí: "kolečkama dolů". Přeji spoustu pohodových a bezúdržbových kilometrů v jedné stopě :wink: 8)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4284
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od Gandalf » čtv 27 kvě 2021, 07:41

Sice dotaz mírně OT, ale zeptám se, jak to aktuálně funguje? Balíček z EU přijde do ČR a řeší se nějaké poplatky ČP za něco? Clo nebo DPH by se platit snad v rámci EU nemělo, ale úředník je často schopen nějaký ten poplateček vymyslet... :?
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od manet125 » čtv 27 kvě 2021, 08:25

ZÁSILKY ZBOŽÍ NEPATRNÉ HODNOTY

Osvobození od cla se poskytuje u zásilek zboží nepatrné hodnoty. Limit, který vyjadřuje pojem "zásilka zboží nepatrné hodnoty" a týká se všech zásilek, které jsou odesílány přímo ze třetí země (není členem EU) příjemci, který se nachází na celním území Společenství (EU), je stanoven na částku 150 EUR. Osvobození od cla se však netýká alkoholických výrobků, parfémů a toaletních vod, tabáku a tabákových výrobků.

Od dovozního cla nejsou osvobozeny

a) alkoholické výrobky,
b) parfémy a toaletní vody,
c) tabák a tabákové výrobky
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9421
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Vodítka a slidery Pulley pro DT 350

Příspěvek od manet125 » čtv 27 kvě 2021, 08:26

Od července 2021 už to bude jinak :(
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Odpovědět