B 650 EXE K8

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od HonzaH » úte 11 zář 2018, 08:44

Kolo šejdrem nasadit nejde, jeho pozice je striktně daná konstrukcí, u Burgmana se nenapíná řetěz :wink: Kolo při otáčení slyšitelně nikde neškrtá... Ručku jsem zkusil teď úplně "vyvěsit", povolil jsem ji tak, že nezabrzdí ani v nejvyšší poloze chodu páky. Uvidím cestou domů. Jinak ale kolem jde obtížně otáčet i když sundám celý brzdič. Odpor převodového ústrojí, co přenáší výkon na zadní kolo, je fakt dost velký a nepoznám rozdíl při točení kolem s/bez brzdiče. Napadá mě, že bude problém buďto se samostavem ruční brzdy a nebo nedostatečně "pluje" celý brzdič na těch dvou vodících čepech, pístek se mi zdá, že chodí relativně pohodově ... no mám tři odpoledne na pořešení problému :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Gek » úte 11 zář 2018, 11:19

Ještě mě Honzo napadlo ložisko v kole. Když nic neškrtá a kolo jde špatně otáčet, mohlo by to být ložisko/ložiska. :? Podívat, vyměnit.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Rosi45 » úte 11 zář 2018, 12:28

Jestli to začalo až po výměně destiček,tak by byla velká náhoda,že by to byly ložiska.Dřív se nevracejí pístky.Zkus spárplechem,jestli destičky mají nějakou vůli. Já se trápil s ručkou.Celý brzdič je už dost opotřebený a na čepech je slušná vůle,ale pistky jsem pomocí WD40 rozchodil parádně.Sám jsem zvědav,na co přijdeš.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od HonzaH » úte 11 zář 2018, 14:18

Díky za tip, spároměrky mě nenapadly ... dojedu domu s "vyvěšenou" ručkou a už to mi leccos napoví, a ihned poměřím spároměrkama vůle...
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Gek » úte 11 zář 2018, 15:04

Nechci moc polemizovat, ale když Honza napsal " Jinak ale kolem jde obtížně otáčet i když sundám celý brzdič. " tak to nejde točit a desky tam nejsou. Jsem to tedy bych si, tedy když myslíte. Pokud tedy Burgoš nemá brzdu jak stará eska. Přímo na plášť :lol:
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Rosi45 » úte 11 zář 2018, 17:04

Burg jde díky konstrukci sekundárního převodu otáčet docela těžce i bez brzdiče. Je tam tuším 5 ozubených kol na ložiscích..
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Gek » úte 11 zář 2018, 17:30

A jsme zase u ložisek. :mir: . To byly jen nápady. A už mi došly. Ale přeji v bádání úspěch.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od motorr66 » úte 11 zář 2018, 20:06

Pokud Honzo vrátíš zpět staré destičky, taky na kotouči po cestě do práce neudržíš ruku? Je to sice krok zpět na začátek, ale budeš mít jistotu, že brzdič není v komfortu :mir:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od HonzaH » stř 12 zář 2018, 06:02

Tak spároměrky nefungují. Krátkýma se tam nedostanu a dlouhé začínají na 0,05mm a ta nevleze nikam, ani pod přední desky, které, zdá se, fungují dobře. Včera jsem domů dojel s "vyvěšenou" ruční brzdou a kotouč horký, rozebral jsem co šlo, vyčistil, teda krom výměny brzdovky, pístky chodí oba v pohodě rukou, brzdič se na čepech třmenu hýbe volně jako nikdy předtím a dojedu do hokny a kotouč horký. Hřeje se bohužel i s novými i se starými deskami, které mají najeto necelé 2 tis km a pak jsem je měnil, bo jsem je považoval za příčinu problému (s těma deskama jsem přišel na to, že se mi hřeje zadní brzda). Můžu je tam zkusit nasadit zpět a vyzkoušet teď po vyčištění?? Ale asi vyzkouším vyhodit desky úplně a projedu to bez zadní brzdy. Vím už, že ruční brzda to nedělá, teď ověřím, jestli je zdroj ohřevu kotouče v brzdě, nebo v uložení kola (ložiska, gufera). Vzhledem k tomu, že ale ráfek je výrazně chladnější (ten je spíše ohřátý od teplé pneu, bych tipoval) než brzdový kotouč, odhaduji, že se ohřívá ráfek od kotouče a ne naopak, jak by tomu bylo v případě vadných ložisek... Napadá mě ještě alternativa vyhodit ty plasty a perforované pléšky, co jsou na nefunční straně brzd. desek, myslím že to tam je kvůli tomu, aby brzdy nepískaly. Máte s tím někdo zkušenosti? Může se něco přihodit, když to vyhodím??
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Rosi45 » stř 12 zář 2018, 08:28

Já je tam nemám. Ani jsem je u destiček neměl. To je záhada od čeho se to hřeje :?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od HonzaH » stř 12 zář 2018, 09:59

Prostudoval jsem pořádně schéma zadního brzdiče, prodiskutoval s kolegou motorkářem a všechno směřuje k nefunkčnímu, nebo špatně fungujícímu "samostavu", který je implementován pod pístkem s křížovou drážkou (ten co je účinný i při ruční brzdě). Když si to tak uvědomuji, tak zadní desky, když měním, tak brzdová deska na straně pístků nebývá obržděná rovnoměrně, ale zkoseně a to tak, že u pístku, ve kterém je "samostav" je obržděná více. Samostavěcí zařízení soudruzi u Suzuki vymysleli tak, že až zrak přechází, jak je to složité, nicméně problém bude asi dlouhodobější, bo zadní disk je obržděný pod minimální limit (-0,55mm), ale přední brzdy jsou obržděné jen o -0,3mm a to víc používám přední brzdu. Vychází mi z toho, že jsem si ohřevu disku jen nikdy nevšiml, ale jezdím s tím už minimálně 3-tí zadní brzdové desky. Pokusím se s tím něco vykoumat, ale asi to bude na větší opravu, i s rozhozením brzdiče a samostavu, včetně výměny DOT4 a těsnění, pár věcí se tam dá zkontrolovat a podle toho udělám pak objednávku ND. Bojím se, že prdla jedna z pružin, co jsou ve střevech samostavu a to se u Suzuki neopravuje, to se mění, buď pístek s implementovanými "střevy"(částí samostavu) nebo brzdič, případně obojí .. teda dle servisního manuálu Suzuki AN650 K3, novější jsem bohužel nesehnal. Tak odpoledne uvidím, co zmůžu.... :? :roll:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od Rosi45 » stř 12 zář 2018, 10:42

A zašrouboval jsi pístek s křížovou drážkou až nadoraz ?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od HonzaH » stř 12 zář 2018, 11:06

Zašrouboval, při každém vyndávání desek z brzdiče a i jsem ten kříž rovnal do kolmo-horizontálního směru, aby zapadl čep, co je na desce. Tady si myslím, že chybu nedělám. Nicméně ještě dnes chci ozkoušet pár myšlenek, co mě napadly, jak vyloučit prasklou některou z vnitřních pružin .. uvidím odpoledne :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od manet125 » stř 12 zář 2018, 19:43

Nakonec to bude nějaká blbost. Něco přehlédnuté, nebo otočené. Není možné, aby nové věci špatně seděly.
Co na to YouTube? Spousta uživatelů kde co rozebírá a točí se u toho. Co?
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: B 650 EXE K8

Příspěvek od HonzaH » čtv 13 zář 2018, 06:42

Takže ložiska, gufera a vůbec osazení zadního kola v "kyvce" můžu s klidným svědomím vyloučit, tam vše funguje jak má. Bez zadních desek jede skútr parádně, pohodově, zadek sice vůbec nebrzdí, na páku zadní brzdy nesmím šáhnout (což je pro sebekontrolu celkem fuška), ale zase se vůbec nic ani trošku nehřeje :lol: vše se ohřívá jen od prohřáté pneumatiky, což je OK :wink: Pak jsem udělal pár testů, abych vyloučil prasklé pružinky v samostavu => OK, sundal jsem z desek plasty a perforované pléšky, nasadil, ozkoušel =>OK. A co hlavně? provedl jsem promazání jednoho místa na brzdiči, kde to i servisní manuál ukládá provádět a já to za celou dobu nedělal.. :roll: Tlakovou maznicí jsem natlačil malé množství voděodolné vazelíny do malé dírky pod štelovacím šroubem ruční brzdy, tam co dosedá kulový vrchlík toho šroubu (je třeba sundat z brzdiče mechanizmus parkovací brzdy 2x šroub M8), když zatáhnete parkovačku, tak tam je malý otvor, cca ø 1,5 mm a tam se má podle servisního manuálu natlačit silikonový tuk, ten jsem nesehnal, tak aspoň ten vodní ... no a po rozhýbání všech pohyblivých částí to vypadá, že vše funguje, jak by mělo. Myslím si, že se vevnitř v brzdiči nedostatečně otáčel šroub samostavu, který má na starosti právě onu vůli mezi deskama a kotoučem po povolení brzdové páky. Dnešní cesta do hokny byla po dálnici, svižným tempem, a v práci se zdá být vše OK, problém zadní brzdy tedy snad vyřešen, brzdový disk byl sice teplý, ikdyž jsem zadní brzdu nepoužil, ale to může být přenesené teplo od ráfku, ten měl podobnou teplotu, ruku na obojím v pohodě udržím. Zatím nemám naštelovanou ruční brzdu, abych vyloučil její případný negativní vliv, nicméně dnes ji doštěluji a snad to bude cajk :wink: :) Ale aby to nevypadalo jako že HURÁ JEDÉÉÉM, tak mi dnes cestou do práce uletělo při jednom ostřejším brždění jedno ze 4 předních obložení ... zůstal jen ten nosný plech ... takže si odpoledne ještě střihnu výměnu předních desek a budu se modlit, že tam nenajdu nějakou neplechu. Naštestí mám desky nakoupené, ikdyž "jen ty Anglické EBC", hlavně aby chodili pístky OK. Snad to všechno nejsou znamení, abych nikam nejezdil????? :roll: :roll: :lol: 8)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Odpovědět