Díky mému zaměření směrem ke stroji Goldwing, jsem si s kámošem z práce zakoupil po strojích Kymco stroj nový, zvaný malý Goldwing - Suzuki Burgman 650 v plné výbavě (na to jsem ujetej) Po roce ježdění na tomto velice ale opravdu velice perfektním stroji, kde nemáme k němu jedinou výhradu (snad až na to, že by mohl mít zpátečku, lepší zrcátka a větší nádrž) jsme si řekly, že postoupíme výše a to díky i tomu, že naše ježdění nás táhne hlavně ven, skoro každá vyjížďka je díky našim silnicím do Rakouska i kdyby jen podél hranice a pak dále směrem k moři.
Na Burákovy jsme projely Slovinsko, Rakousko, Chorvatsko, Itáliii a samozřejmě ČR. Na cesty je naprosto perfektní a do města je super. Jenže jak to tak v životě je, člověk kouká vždy po něčem lepším, po něčem hezčím, s novější technologií a pod. To už má chlap v sobě. Já osobně bych šel do Goldwing ale díky tomu, že jsem si o něm spoustu věcí přečetl a na YouTube viděl snad všechny videa, naznal jsem, že jízdní vlastnosti a bezpečnost není taková, jako na strojích BMW. Ceny jsou cca o 200.000,-kč vyšší než BMW, do města už to není vůbec a je to dle mého názoru koráb, který je stavěný na Americké silnice a ne na ty naše. Samozřejmě s ním jezdit u nás není žádný problém, ale není to to pravé. Stroj je to určitě super, nemám k němu výhrady, je tady ovšem i jeho váha, která je o cca 300kilo vyšší než BMW RT. Už díky tomuto si myslím, že s ním bude těžká manipulace a podobně. Proto jsem dal na mého kolegu a začal se zaobírat BMW. Co jiného může u této značky člověk se zaměřením na velké krávy, pohodlí, komfort, nefoukání při jízdě, nepršení při jízdě, na dlouhé cesty vybrat jiného než RT. Mají ještě 1600 ale ta má 6 válců a sám prodejce nám řekl, že se to 1200 nevyrovná. I přesto, že jsou celkem podobné, je 1600 takový BMW Goldwing.
Prostě po debatách s kamarády, po přečtení celého Google, jsme navštívily Renocar Brno. Nebudu vypisovat z jakého důvodu jsme nebyli spokojeni s tímto prodejcem, ale spokojeni jsme nebyly. Motorky měly dorazit do tří týdnů, tím se i zavázaly, ovšem na jednu motorku se díky jejich chybě čekalo týdnů 7 a jelikož jsme je kupovaly na podzim, kdy je dobrý každý den, byly jsme nasraní jak nikdy a už se schylovalo k odstoupení od smlouvy. Recenze nemají nějak dobré a říkalo nám to více lidí. Zaměstnanci v pohodě ale jejich birokracie mi připadá jak u státního podniku za socialismu. Pro nás to do Brna ale bylo nejblíž.
Díky tomu, že jsme kupovaly dva stroje a na podzim, byla sleva na každou motorku 60.000,-kč + další sleva na příslušenství za čekání a jejich pochybení cca 20.000,-kč na každou. To je milé, ale nasraní jsme byly stejně. Např. zámek do zadního kufru (celá motorka má alarm a kompletní centrální zamykání) přišel až 3 týdny po té co jsme měly motorky už doma.
Samozřejmě v rámci kolegiality s mým kámošem, motorka která již byla na prodejně čekala na tu druhou a nedovolil jsem si ani Michalovy naznačit, že by se převezla zatím jen ta jedna, protože by to asi nerozchodil, kdybych už jezdil a on seděl v prázdné garáži doma. To mě ani ve snu nenapadlo, to mě opravdu ani nenapadlo - ale napadlo a denně jsem na to myslel, byl sem uplně v prdely sa žil z myšlenkou, že stojí na prodejně, očumují ji tam a přitom může být doma. S tím jsem žil tak dlouho. Jel jsem se na ni podívat a zkontrolovat zda je na ní cedulka NESEDAT. Michal to ani neví - jezdil jsem tam obden. Málem jsem se zbláznil, ale o to více jsem dusil celou firmu Renocar. Myslím, že na mě nezapomenou.
Díky tomu, že se za dobu čekání silně ochladilo, musely nám je dovézt, zdarma až do Znojma, to byl další bonus. Tím naznačuji, že z prodejců se musí ždímat a ždímat a ždímat - prostor na to mají. Stihly jsme najet 800 km vesměs po Rakousku a teď stojí v garážích v teplíčku okolo 8 stupňů celsia. Co mám dodat - snad jen to co mi uvěří akorát opravdový chlap, který má motorky v srdci - normálně se jezdím do garáže na ni dívat. Jen tak přejedu rukou po sedle, pohladím ji, jen tak ji vezmu prachovkou, jen tak nastartuji, jen tak když zavírám garáž se po ní ohlédnu. Dvakrát zkontroluji zda jsem dobře zamkl, což nedělám ani když odcházím z bytu. Nevím kdo ještě si koupil do garáže vysavač a má tam vysáto, jako já. Je možné, že bych si měl co nejdřív najít svého psychiatra.
A proč že jsme je kupovaly na podzim - cituji přesně Michalova slova: ta motorka musí stát v garáži i kdyby se na ní nenajel ani kilometr. Ta musí stát tady. Michal ji má u baráku v garáži a i přesto že musí obejít celý barák, chodí do garáže kouřit, začal si tam nosit kafe, koupil si tam otočnou houpací židli na kolečkách a začal tam trávit spoustu času. Co tam vlastně dělá je pro jeho rodinu velká neznámá. Mám dojem, že to co já.
Co se bezpečnostních prvků týče je tím BMW RT prošpikované skrz na skrz. Je nám jasné, že vše je na řidiči, ale to co to všechno má zde nemůžu ani vypisovat. Jezdí se na ní naprosto perfektně, jízdní vlastnosti vynikající, ve velkém větru sedí jak přibitá (zkoušel Michal) zatáčky naprosto perfektní a ještě vás to hlídá zda neděláte chyby, jízda sport, normál, déšť, rádio, mp3, nádherné budíky se spoustou věcí, vyhřívání, vynikající ochrana proti větru atd. Je toho opravdu moc. Je paradox, že je užší než Burgman, je lehčí než Burgman a má méně zavazadlového prostoru než Burgman. Přitom vypadá mohutnější.
Dokoupily jsme spoustu doplňků, padací rámy, kufry, já větší štít, no prostě ranec peněz, ale zase na druhou stranu kdy, když ne teď. Ve městě je motorka velice obratná a mimo město od druhého převodového stupně už nepoužíváme spojku. Skáče to tam bez spojky. Velmi dobrá vychytávka.
Teď už potřebujeme jen teplo a už nás doma neuvidí. Tak snad jsem začal toto vlákno něčím užitečným.
Kdo by nad tímto strojem uvažoval, doporučuji i starší modely, jsou skvělé a drží se.
Tak děkuji za pozornost a Nashléé
V obchodě:


A dnes již v plné výbavě:



