Stránka 1 z 1
Servis - rady a triky
Napsal: ned 29 lis 2015, 17:13
od forman
Tak jsem začal se servisem ve 40000 km. Nevím kdo co přede mnou udělal, tak dělám vše.
Odkrytoval jsem motorku abych zjistil co vše budu potřebovat. Musel jsem dokoupit univerzální klíč na olej.filtr a nástavec TORX 50 na matice zadního kola který mi v sadě chyběl.

Dnes jsem se pustil do výměny oleje v převodovce. Vypouštěcí šroub je klasika nástrčák 19tka a napouštěcí imbus. Po nalití 850 ml oleje hotovo.

Potom hurá do rozvodovky. Tam je to oříšek. Aby se dal vypustit olej musí se provést - Demontáž výfuku, zadního kola, brzdových třmenů horního šroubu na rozvodovce potom sklopit celou rozvodovku a vypustit olej. Napouští se otvorem po vymontování čidla 185ml.
Kompletní foto kam budu přidávat další poznatky.
T A D Y
Re: Servis - rady a triky
Napsal: ned 29 lis 2015, 19:06
od manet125
Proč má kyvka na konci ještě jednu, krátkou? Nebo je to při provozu pevné a sklápí se jen, když se chceš dostat ke kříži?
Re: Servis - rady a triky
Napsal: ned 29 lis 2015, 20:03
od forman
Kývou se obě, a abych řekl pravdu,tak mě to moc nezajímá jak to funguje,hlavně že to funguje. Toto píšou v manuálu.: Vedení zadního kola / odpružení Hliníkový odlitek, uložení kyvného ramena z jedné strany systémem BMW Motorrad Paralever; vzpěra WAD (tlumení v závislosti na zdvihu); hydraulicky z řídítek nastavitelné předpětí pružiny (plynulé), zpětný útlum tlumiče nastavitelný.

Re: Servis - rady a triky
Napsal: ned 29 lis 2015, 20:06
od manet125
forman píše:.... zpětný útlum tlumiče nastavitelný.

Tohle mám na Tengaice taky, jmenuje se to odskok. To poznáš, až povalíš někde po polňačce

Re: Servis - rady a triky
Napsal: pon 30 lis 2015, 08:02
od jouza74
Takhle dělený to podle mě dělají kvůli zachycení reakcí kardanu při akceleraci a deceleraci. Když bývaly kardany vcelku bez záchytného ramena (to je to nahoře, ale u jiných výrobců a tipů i dole) celý stroj se houpal při prudší změně zatížení.
Sice se to jeví jako zbytečně složité, ale má to i své výhody. Když takhle zlomíš, potažmo sundáš zadní část kardanu, nejspíš půjde kardan vytáhnout z převodovky i bez rozebírání kyvné vidlice. Guzzi to má vyřešené trochu jinak sundavací hruškou kardanu (4 šrouby)
Na mojí 750 žádné rameno záchytu reakce není, proč taky. Kvůli těm 48 poníkům to není potřeba, sice občas trošku pohoupu, ale alespoň je jízda zajímavější.
Re: Servis - rady a triky
Napsal: pon 30 lis 2015, 10:55
od Gek
Jen bych si dovolil doplnit Jouzíkův vyčerpávající výklad. Ten jev se jmenuje myslím klopný efekt.
Re: Servis - rady a triky
Napsal: stř 02 pro 2015, 08:48
od Rosi45
Jak často se mění olej v té rozvodovce ?
Re: Servis - rady a triky
Napsal: stř 02 pro 2015, 17:11
od forman
Proč se ptáš??? Připadá ti to jako pakárna? Mě taky,ale není to zase tak hrozné.
Každých 10 000 km:
- výměna motorového oleje
- výměna olejový filtru
- výměna vzduchový filtru
Každých 20 000 km:
- výměna olej v kardanu
- kontrola seřízení ventilů
- kontrola synchronizace
- výměna brzdové kapaliny (min. 1x / 2 roky)
Každých 40 000. km:
- výměna svíček
- výměna oleje v převodovce
Každých 60 000 km:
- výměna řemenu alternátoru

Re: Servis - rady a triky
Napsal: stř 02 pro 2015, 17:58
od Rosi45
Né,já jen ze zajímavosti

Při každé druhé výměně pneu vyměníš olej v kardanu.
Re: Servis - rady a triky
Napsal: čtv 03 pro 2015, 11:21
od HonzaH
Kamarád má GS adventre a mu doporučili olej v kardanu měnit každých 10 tis. km, prý nestojí moc a výrazně se prodlouží životnost ..

Re: Servis - rady a triky
Napsal: pát 04 pro 2015, 07:25
od forman
Teď když už vím jak na to,tak to není problém. Víc jak 25 min mi trvat nemůže.

Re: Servis - rady a triky
Napsal: sob 05 pro 2015, 12:46
od forman
Dnes dopoledne jsem pokračoval se servisem. Zahřál jsem motor tak aby to zahřálo i olejový chladič. Potom vypustit, vypouštěcí šroub - naštěstí na obyčejný imus. Potom vymontovat koupeným univerzálním klíčem olejový filtr. Šlo to výborně. Napustil jsem nový olej a znovu zahřát,tak aby to proběhlo olejovým chladičem,nechat trochu odstát a po kontrole hladiny v hladovém oku,trochu dolít.
Ještě jsem měl čas než mně zavolá Zdenička k obědu,tak jsem zkontroloval ventilové vůle. Hotovo a teď už si budu jen tak lehce hrát.
Na řadu přijdou přídavné mlhové světla (BMW) a možná denní světla,která mi zbyla z LTéčka.

Re: Servis - rady a triky
Napsal: sob 05 pro 2015, 14:45
od manet125
Bezva

. Hlavně z toho neudělej kolotoč

Re: Servis - rady a triky
Napsal: pon 07 pro 2015, 08:52
od HonzaH
Dobrý praca!! Rudo
