Výměna brzdové kapaliny-obecně

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
martin.151
Už mám víc než deset
Příspěvky: 46
Registrován: pát 12 črc 2013, 11:19

Výměna brzdové kapaliny-obecně

Příspěvek od martin.151 » pát 26 črc 2013, 11:46

Zdravím pánové.

-Jelikož jsem rozebral nádobky na brzdovku a zděsil jsem se co je to za hnus chtěl bych se zeptat jak ji nejlepe vyměnit. Idealne krok po kroku :)
-Zadek mám asi zavzdušněný, protože to děsně málo brzdí-desticky i kotouč jsou v poradku.
-stačí koupit nějakou obyč brzdovku?

díky :)
Kymco Agility City 125

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 26 črc 2013, 12:47

Brzdovka stačí obyčejná,ale hlavně DOT4 a lepší. Anebo někoho požádej ať ti věnuje,protože budeš potřebovat tak asi 1 deci :D
A k tomu že ti nebrzdí zadek, ono všeobecně zadní brzda moc nebrzdí, takže to může být i normální stav. Jestli je to zavzdušněný, poznáš tak, že páčka nejde na tvrdo,ale je taková gumová.
A k výměně. Asi nejlepší je, když povolíš ty 4 šroubky nahoře na nádobce,opatrně (abys jí třeba neprotrhl) sundáš tu gumu co tam je a stříkačkou vysaješ všechnu kapalinu co tam je a doleješ novou. Pak dole na brzdiči nasadíš nějakou hadičku (s dírou 6mm) na odvzdušňovák a druhej konec hadičky strčíš do nějaký plechovky,flašky atd. Pak odvzdušňovák lehce povolíš a budeš mačkat brzdu aby ti vytejkala z hadičky kapalina. To budeš dělat tak dlouho až ti v nádobce nezbude skoro žádná kapalina - pozor ale, až tam tý kapaliny málo,aby ti to nenacuclo vzduch. Až to budeš mít, dotáhneš odvzdušňovák,doleješ kapalinu na hladinu,dáš zpátky vyčišťěnou gumu (já na ní měl takový bílý krystalky), víčko, 4 šroubky a máš hotovo.
Odvzdušnění ti psát nebudu, to musíš vidět. ALe s tím ti pomůže každej, kdo to kdy dělal na autě
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
martin.151
Už mám víc než deset
Příspěvky: 46
Registrován: pát 12 črc 2013, 11:19

Příspěvek od martin.151 » pát 26 črc 2013, 13:22

ok dík :) no mě nejde na tvrdo ani predni , gumovy mam obě... :D

kouknu na to a napisu :) ted je ale krasne , tak to necham az na naky destivy večer :)
Kymco Agility City 125

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 26 črc 2013, 13:32

Nebo jestli vlastníš velkou injekční stříkačku, dá se to vyměnit i spodem. Začátek je stejný, akorát místo nalévání shora tam nahrneš kapalinu ze stříkačky skrze čistou hadičku přes ten odvzdušnovák na brzdovém třmenu dokud nebudeš mít správnou hladinu v nádobce. Za tenhle způsob ručím, že se nikdy nezavzdušní a kdysi zavzdušněné odvzdušní. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3397
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 26 črc 2013, 17:40

Anebo tak. Ale je problém s tou stříkačkou. Já kdysi jednu takovou pěknou měl, s parádním těsněním. Jenže brzdovka je svině a tu gumu mi rozežrala. Samo že né hned,já to nevyčistil a za půl roku byla guma v krdeli.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
NYPD
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: pát 21 bře 2014, 21:46
Bydliště: praha

Příspěvek od NYPD » ned 04 kvě 2014, 21:30

Tak jsem taky zápasil s odvzdušněním zadku na XCT300. Už jsem to dělal na autech i jiných moto ale tohle mě dostalo. Nebudu se rozepisovat, ale moc mi pomohl tento článek http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/odvzdusneni.php

zejména stať "Nicka která vás rozfajruje doběla" - přesně případ zadní brzdy na Kymcu. Přední maji skutečně odvzdušňovák v nejvyšším bodě brzdiče, u zadku Korejec asi pojedl špatné rýže.... Naštěstí stačí sundat brzdič, dát do tak aby byl odvzdušnovák opravdu nahoře a bublinky se jen hrnou...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 05 kvě 2014, 07:12

Jestli XC300 dělají Korejci nevím, ale Kymco obecně je Thaiwanská firma, ale to víš, že? :wink: .. nicméně užitečné postřehy v článku :wink:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
NYPD
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: pát 21 bře 2014, 21:46
Bydliště: praha

Příspěvek od NYPD » pon 05 kvě 2014, 16:07

Tak tedy omluva na Thaiwan... pro mě je Asie vše od Brna na východ :) Nicméně na kulišárně ohledně odvzdušňováku to moc nemění :D

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » pon 23 úno 2015, 21:33

Hele kluci,slyšeli jste někdo u naších strojků o nějakém ABS boxu,do kterého vedou brzdové hadičky a při výměně kapaliny se odvzdušňuje i tenhle klumprt ?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 24 úno 2015, 06:15

:shock: Tak o tom jsem nikdy neslyšel, ani obecně u strojů s ABS. Že by Suzuki vymysleli nějakou odchylku???
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 24 úno 2015, 08:37

Sice jsem nesehnal servisní manuál k buráku s ABS, ale mám kolegu, jehož bratr je na vývoji autobrzd ve škodě Ml.Bol. a dle jeho slov se obecně ABS nemusí nikdy po dobu jeho životnosti odvzdušňovat. Odvzdušňuje se jen pokud se systém zavzdušní třeba při "jeho" výměně, na to ale bývají speciální postupy. Při klasické výměně kapaliny v systému je riziko zavzdušnění samotné "krabičky ABS" minimální, ne-li nulové. :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4349
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Rosi45 » úte 24 úno 2015, 11:26

Honzo, naprosto profi odpověď. Super. Zase jsme chytřejší!
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » úte 24 úno 2015, 19:42

Brzdovku jsem měnil stylem neustálého doplňování kapaliny a v pohodě :wink: A už je to rok :roll: :roll: :roll:

http://ladinek66.rajce.idnes.cz/Priprava_na_sezonu_2014
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Odpovědět