Odpruzeni podvozku
Re: Odpruzeni podvozku
Hm hm hm. Prvně tedy ale použiju olej Interflon. S teflonem může být citlivost ještě lepší, protože to je přesně to, co tomu schází.
Downtown 300
Re: Odpruzeni podvozku
Jenom malý dotaz pro pamětníky, co jezdili s Downtownem. Už na něm jezdím jenom do práce a po Brně a všímám si na předku stále víc dvou věcí a nevím, jestli jsem si na ně dříve tak zvykl, že jsem je nevnímal, nebo se mi projevuje nějaká drobná chyba. Teď, když stále střídám Integru s Downem, mi to trochu vadí.
Projev 1 - když jedu na Downu v koloně minimální rychlostí (v Brně furt) a stabilizuji rovnováhu řídítky jemně pravá/levá, tak musím překonávat odpor, který se mi nelíbí - už jsem kvůli tomu dal novou přední gumu a zlepšení zcela minimální. Na Integře to jde lehce, přestože je za jízdy daleko stabilnější a Downtown padá do zatáček jak Němci do krytu. Downtown Heidenau, Integra Pirelli.
Projev 2 - když jedu z práce, musím po prvních pěti metrech na vyhrazeném parkování sjet z cca 8 cm vysokého schodu a přední vidle (nebo něco jiného) vydají ránu jako by šly na doraz. Nebo pokud začínám jízdu na hrbech tak to chvilku taky jakoby rachotí a po chvíli jízdy je to v klidu. Jakoby se tím pohybem natlakoval olej nebo něco takového. Divné, ale tohle je tam myslím co to mám, olej jsem neměnil nikdy. Možná bych měl.
Projev 1 - když jedu na Downu v koloně minimální rychlostí (v Brně furt) a stabilizuji rovnováhu řídítky jemně pravá/levá, tak musím překonávat odpor, který se mi nelíbí - už jsem kvůli tomu dal novou přední gumu a zlepšení zcela minimální. Na Integře to jde lehce, přestože je za jízdy daleko stabilnější a Downtown padá do zatáček jak Němci do krytu. Downtown Heidenau, Integra Pirelli.
Projev 2 - když jedu z práce, musím po prvních pěti metrech na vyhrazeném parkování sjet z cca 8 cm vysokého schodu a přední vidle (nebo něco jiného) vydají ránu jako by šly na doraz. Nebo pokud začínám jízdu na hrbech tak to chvilku taky jakoby rachotí a po chvíli jízdy je to v klidu. Jakoby se tím pohybem natlakoval olej nebo něco takového. Divné, ale tohle je tam myslím co to mám, olej jsem neměnil nikdy. Možná bych měl.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Ad 1: Když koriguješ, je to jako by byla uprostřed jakási aretace ?? Pokud ano, je to vymačkané ložisko v krku řízení. Většinou máš řidítka rovně a za jízdy ložisko schytá mnoho ran. Tím se vymačká jakási ploška, která toto zapříčiní.
Ad 2: Začal bych výměnou oleje ve vidlích.
A když už jsme u vidlí, také jsem jednou měnil za jiné vidle.
Ad 2: Začal bych výměnou oleje ve vidlích.
A když už jsme u vidlí, také jsem jednou měnil za jiné vidle.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Odpruzeni podvozku
Ad1: To je perfektně definováno, je tam přesně takový důlek. Těch ran to za loňský rok schytalo fakt hodně, najezdil jsem na Downu několik tisíc kilometrů po neuvěřitelně špatných okreskách a vůbec jsem to nešetřil. To podezření jsem měl, ale myslel jsem, že ložisko vydrží víc. Musím se podívat jak vlastně vypadá a jak to vyměnit.
Ad2: Stejně to musím rozdělat, tak jen zjistit co tam patří za olej.
Takže Geku díky, máš to u mně, není nad zkušenost. Přes zimu seženu co je třeba a na jaře to dám jednomu mechanikovi na letišti, nebo to udělám sám, uvidíme. Neměla by to být žádná hrůza, doufám. Plasty z předku jdou demontovat dobře.
Ad2: Stejně to musím rozdělat, tak jen zjistit co tam patří za olej.
Takže Geku díky, máš to u mně, není nad zkušenost. Přes zimu seženu co je třeba a na jaře to dám jednomu mechanikovi na letišti, nebo to udělám sám, uvidíme. Neměla by to být žádná hrůza, doufám. Plasty z předku jdou demontovat dobře.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Není zač. Rád jsem pomohl. Hlavně jde o to, kolik oleje do vidlice nalít. Málo je špatně, hodně je snad horší.
A jaký olej ?? Tlumičový, nějaký lepší. Já jsem používal tenhle. Ještě tak možná 10W, ale spíše tento, tedy 15W. Jednou jsem chtěl ušetřit a dal jsem do vidlic olej z PARAMO. Je pravda, že stál 80 korun, ale za měsíc jsem ho vylil a koupil LM - 15W. Je sice dražší, ale spolehlivě vidloval a nehoupal.
Takže doporučuji nějaký dobrý olej.
A jaký olej ?? Tlumičový, nějaký lepší. Já jsem používal tenhle. Ještě tak možná 10W, ale spíše tento, tedy 15W. Jednou jsem chtěl ušetřit a dal jsem do vidlic olej z PARAMO. Je pravda, že stál 80 korun, ale za měsíc jsem ho vylil a koupil LM - 15W. Je sice dražší, ale spolehlivě vidloval a nehoupal.
Takže doporučuji nějaký dobrý olej.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Odpruzeni podvozku
Ten olej vypadá dobře. Ještě jsem si přečetl co se tady psalo o vidlích na Kymco Clubu a někdo doporučoval rovnou měnit i gufera. Co Ty na to ? Ta ložiska už jsem našel třeba tady
http://www.2hmoto.cz/cz/nahradni-dily-f ... mplet.html" onclick="window.open(this.href);return false;, ještě se podívám na originály, tohle je RMS, což je snad taky OK ? Na ty moje štreky už Downa tahat nebudu.
http://www.2hmoto.cz/cz/nahradni-dily-f ... mplet.html" onclick="window.open(this.href);return false;, ještě se podívám na originály, tohle je RMS, což je snad taky OK ? Na ty moje štreky už Downa tahat nebudu.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Pokud netečou, myslím si, že je zbytečné je měnit. Jen bych olej vypustil, nechal řádně vykapat a nalil nový. Ložiska RMS neznám, ale stojí za tím SKF, tak bych se asi nebál.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Odpruzeni podvozku
Netečou ani žádnou ránu nedostaly, takže to tak udělám. RMS je docela značka, tak to asi vezmu. A dám i nové destičky, ať má Down pěkné vánoce, zaslouží si to.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Před nalitím nového oleje doporučuji proplach, já poroplachoval petrolejem. Vylít starý olej, nalít do vidle petroleje stejně jako je předepsané množství oleje (nebo malinko méně) a tak alespoň 20x pohýbat trubkou z krajní do krajní polohy, vylít, nechat přes noc vykapat a pak teprve lít nový olej. Překontroluj pohledem, případně i nehtem pochromovaný povrch trubek. Pokud tam najdeš náznak podélných rýh, vyměň raději i gufera a prachovky. Je jen otázka času, kdy to přestane těsnit. To jsou rady od kamarádů motorkářů, co to už párkrát dělali.

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Nechci dělat machry, ale já osobně bych neproplachoval. Jen pověsit a nechat přes noc vykapat, občas je pootočit. Stejně nikdy jsem nedával při výměně oleje v motoru proplachový olej. Ale to je na vkusu každého soudruha.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Odpruzeni podvozku
Chlapci nespěchám, počkám až se domluvíte. Třeba se ještě někdo přidá. Taky není petrolej jako petrolej (jak jsem nedávno náhodou v práci zjistil) a bylo by škoda, kdyby reagoval s nějakými aditivy v oleji.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Přesně jak píše Gek, je to na vkusu každého soudruha. Nesporné ale je, že po proplachu jsem z vidlic lil nepěkný až odporný, takový hlenovitý hnus. Ale nikomu tento postup nenutím

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpruzeni podvozku
Olej jsem vylíval horní zátkou. To znamená vidle ven. Ten proplach možná ano, ale spíš bych vzal nějaký benzínový čistič. Prohrkat a vylít. Nechat celou noc vykapat. Pak nalít olej. Jen nevím, jestli by čistič nenablemcal gugera. Já to nedělal.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Odpruzeni podvozku
Techničák by žrát gumu neměl. Stejně si myslím,že na vidlích,co jsou na Downtownu nic moc nevymyslíš. Někdo se snažil je vylepšit,ale bez výsledku. Známý laboroval i na vidlích z burgmana - pružiny,oleje- aby se vrátil k tovární variantě.
Já je vloni celé rozebral,vyčistil,dal předepsaný olej a nějaké extra zlepšení ...
Psal jsem sice 60% ale v jedné vidli nebyl olej,ale ředěná grafitová vazelína made in italy.
Já je vloni celé rozebral,vyčistil,dal předepsaný olej a nějaké extra zlepšení ...
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Re: Odpruzeni podvozku
No chytřejší nejsem, ale ještě jsem nemluvil s mechanikem, co by to eventuálně dělal. Přesunul si dílnu někam jinam. Je to taky šikula a závodník na motocyklech, tak to jistě dělal a o tlumičích potažmo vidlích něco ví. Předestřu mu Vaše zkušenosti a uvidím. Zkusím se za ním stavit ve čtvrtek. A všem díky.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr