Jarní startování

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » ned 28 dub 2013, 14:59

Vymontoval jsem startér. Šlo to docela snadno. Startérem lze točit rukou, bez zásadního odporu (jen takový ten, co se rotor otáčí mezi cívkami, či co v tom je). Zvláštní zvuky z něj taky nevychází. Pripojil jsem ho na Kymcobaterku a normálně se roztočil. Baterie přitom z 12,7V klesla na 10.6V a pak napětí klesalo. Dlouho jsem s ním netočil, max cca 8sec. Kabely i startér se při tom nezahřály.
Druhý pokus s autobaterií: baterie z 12,7V klesla na 12,0V a dál vzhledem ke kapacitě už napětí neklesalo. Startér točil ochotněji.
Třetí pokus: Zapojil jsem baterku + relé + startér a nasimuloval startování jako ve skůtru, jen startér nemusel překonávat odpor motoru. Zase to všechno fungovalo.
Zítra vezmu startér a relátko k panu doktorovi.
VIDEO
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » ned 28 dub 2013, 22:35

Mildo, je otázka, v jaké kondici jsou oba akumulátory. Každopádně se mi ten pokles napětí na obou zdá podezřelý. :roll: Uvidíme, co ti na startér řekne "pan doktor". :wink:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 29 dub 2013, 08:00

Tak to jsem teda taky zvědavý, co se z toho vyklube. Jako laik bych si tipnul, že bez zátěže od motoru by startér měl "žrát" malinko míň, ale jsem zvědav. Nicméně jako strojařovi se mi nelíbil zvuk od ložisek, podle mě by to takto drnčet nemělo ale může to být způsobeno vibracema od desky, ke které je to přichyceno ...
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3064
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pon 29 dub 2013, 08:18

Přesně tak Honzo, ten zvuk je velice podezřelý a nepěkný ...

Edit: Když se na to koukám znova a znova, vidím, že ten rotor si tam jezdí klidně sem a tam, jako to fakt čumím. Zároveň si ale myslím, že to takhle volné být nemá a že budou v řiti ta ložiska. V zátěži se to celé může pošoupnout a dřít o stator, pak můžou být ty obrovské ztráty ukryty právě tadyk.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pon 29 dub 2013, 08:39

Rotor se pohybuje sem a tam ve směru osy. Do stran to vůli nemá. Špóny na ozubení jsem taky nenašel.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 29 dub 2013, 11:42

No jo, ale ani pohyb v ose není správně !!! ... prvotně jsem si toho ani nevšiml, ale jak si to člověk pořádně naštuduje, je tam ten axiální pohyb znatelný. Ložiska můžou být třeba i jen v tomto směru a nebo jestli se spíše neomačkala sama osa pod ložisky nebo uložení ložisek v domku ... žto vše je teoreticky možné ... :? .. ale dobrý felčar by na to měl přijít, tak zlom vaz :)
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » stř 01 kvě 2013, 23:21

Tak co řekl pan doktor na startér, Mildo?
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 02 kvě 2013, 04:41

Zatím se startér k panu doktorovi nedostal :(
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5473
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » čtv 02 kvě 2013, 08:18

Ajaj, takže Milda dojede na Tengajovi šohajovi :?: :roll:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 02 kvě 2013, 10:31

Jo. Nějak teď vůůůůbec nic nestíhám :-(. Problémy v práci a zařizování doma a do toho volný dny :-(
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 02 kvě 2013, 12:02

No já měl dnes ráno taky problémy ... nastartoval jsem na ždrc, ale po pár sekundách to chcíplo, jak jsem zapnul světla. A pak to točilo točilo a nechytalo ?!? ... doufám, že to nebude baterkou a že dnes odjedu z práce v pohodě. trochu to připisuju nechtěnému Shell Fuel save, co jsem natankoval v pondělek ... ale uvidím :? možná se taky negativně podepsalo pár startů v pondělí odpoledne a v úterý, jak jsem ladil to zadní kolo, i když točilo to hezky, jen nechytlo, až potom teda jo ... :?
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7760
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » čtv 02 kvě 2013, 13:00

Já jsem aktivoval novou Yuasu a start. Trochu si kucknul do výfuku, ale pak chytl. Pak znovu a znovu a znovu. Tak snad to bude dobré. Bylo znát, že baterka má jinou sílu.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 02 kvě 2013, 14:10

Tak Geku, ať slouží dlooooouho ku tvé spokojenosti :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9499
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 02 kvě 2013, 14:16

Honzo, přeji ti ať se těch problémů rychle zbavíš. Geku, přeji tobě a tvé baterce nesmrtelný život.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6591
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 02 kvě 2013, 21:33

Tak já měl dnes ráno asi jen neplánovanou zkoušku "kurvítka" .... bo jak jsem odpoledne po šichtě přišel ke skútru a startl, tak točil v pohodě a chytil na první ždrc. Nicméně pro jistotu jsem doma napojil batery na dobíječku a během asi dvou či tří miut přešla nabíječka do režimu udržování, takže battery OK ... :wink:
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp

Odpovědět