DWTN - variátor
Dobře Gandalfe, jako váhu by jsi demokraticky zvolil ty? V těch odkazech co jsi posílal je 11, 11,5, 12, 12,5, někde doporučují ty samé jako originál, tedy 13g. Matbo má 12g, ale podle všeho maximálka i otáčky stéjné jako u sériovky... Takže spíš lehčí, nebo těžší? Primárně jezdím na skůtru do práce každý den 60 km, i po dálnici, takže bych spíš uvítal kapku lepší maximálku, na druhou stranu nechci aby byl skutr línější... 
Hele, děláš z toho zbytečnou vědu. Pochopil bych to u 50ky, kde 0.5g je hodně znát. Je spousta věcí který musíš zohlednit. Jestli jsi "Kocháč",nebo závodník,jestli jezdíš sám, nebo i ve 2,nebo sám,ale za 2,jako třeba já ,profil silnic v tvým dojezdu atd. Tohle všechno si dej do kupy a vyleze ti jestli válce těžší,anebo lehčí. A spotřebu to ovlivní minimálně - to když si zajdeš před cestou na velkou, ovlivníš spotřebu víc 
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Ale na to tu jsou lepší a zkušenější odborníci, na které jsem odkazoval. Já otevřeně říkám, že jsem zelenáč. Takže já bych se rozhodoval mezi 11,5-12, ale stejně dokud to tam nedáš a neprojedeš se, tak nic vědět nebudeš 
A mimo téma - pokud chceš cestovat rychleji, holt to chce nějaké to A-čko... já budu mít první jízdy už brzy
A mimo téma - pokud chceš cestovat rychleji, holt to chce nějaké to A-čko... já budu mít první jízdy už brzy
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)
Gandalf bude Áčkovat
Já si furt nemohl zvyknout že musím řadit, že se jen neotáčí heftem
ALe k tématu, abych nedostal do budky. To já bych dal válce zase spíše těžší, neb není kam pospíchat, ale to je zase o té věci mezi heftem a sedačkou.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Pokud nebudeš sahat do motoru a přípravy paliva máš dané dvě hodnoty, které jsou stěžejní pro další ladění variátoru. První z nich a pro mně ta důležitější je kroutící moment, respektive otáčky při kterých vrcholí. Pokud půjdeš cestou krouťáku a podaří se ti varec vyladit do těchto otáček, dosáhneš také logicky nejnižší spotřeby paliva. Pokud prahneš po maximální dynamice bude tě spíš zajímat hodnota otáček motoru při níž je dosahováno maximálního výkonu. Vždy to budou otáčky vyšší než-li v předchozím případě. Ekonomika provozu při tomto nastavení ovšem bere za své. Výrobci skútrů se při origonastavení trefují někam napůl cesty mezi tyto dva extrémy. Je jenom na každém z nás, jakou cestou půjde. Já jsem pro krouťák a proto bych doporučil zkusit lehce těžší válečky než originál, ovšem pokud nemáš výrazně přes metrák. Pokud jsi jako majitel ještě výrazněji prostorově řešený, nebo pokud často nejezdíš sám, nebo jezdíš v horách, tam bude lepší oželet pár decek paliva a těžit z maximálního výkonu. Jináč to bude děsná nuda. Tak koukněte do techničáků při jakých otáčkách to každý jeden z vás má nejlepší, zvolte styl ladění a já vám přeju spoustu trpělivosti s vychytáváním drobností. Jen taková základní rada ... nemyslete si, že nad origonastavením varce nikdo nepřemýšlel. Hold tohle je boj, který není na jedno odpoledne a laciné to také není. Ale kdo nic nezkusí nic nezlepší ...

Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
-
koudáček
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát 28 čer 2013, 20:54
- Bydliště: Mor.Budějovice
Tak tady dávám jouzovi jedničku z hvězdičkou včechno je to o kroutícím momentu kde se motor cítí nejlépe a zároven je i velice slušná spotřeba a to bylo první po čem jsem po zajetí šel i když mám teprve 2.400km a budu muset najet ještě jednou tolik abych mohl mluvit o opravdu zajetém motoru,ale k věci.V první řadě si musíme chlapy uvědomit,že máme obsah 125ccm a právě tady to všechno začíná je mě jasné,že jste na youtube viděli videa kde lítají 140km/h po investování hodně korunek se dá určitě i tolik jet,ale ruku na srdce jak dlouho to může ten náš motůrek vydržet,tak že pro ty co chtějí takto rychle jezdit s rozumnou spotřebou zapomente na to a utíkejte do autoškole rozšířit si papíry na velkou motorku tím si ušetříte hodně korunek a hlavně nervů se štelováním a nastavováním a nemluvě o tom,že taky musíte být celkem zruční a o tom variátoru něco vědět a stejně se na těch 140km/h nedostanete,tak že další převody,no tam by jsme si zase trochu pomohli,ale ouha ono je to líný tak znovu lehčí válečky a takto je to furt dokola jak říkám moc korunek.A můj případ je ten,že jsem věděl do čeho jdu,že budu jezdit maximálně 100km/h a jsem spokojený,spotřebu se mě podařilo ustálit na 2.4 litrů,jedna nádrž se mě povedla vyjet i se spotřebou 2.02 litrů,ale to nevím jak se mě podařilo a právě tady je to o tom kroutáku kde se motor cítí nejlépe v mém případě je to při rychlosti 75-85km/h a nemyslete si,že mu nedávám do kopečků jde ruka na doraz,ale jen se dostanu na rovinku tak si opět jedu těch svých 80.A ted proč to vlastně píšu,jelikož se mě to na stará kolena zalíbilo a naše vlast je opravdu krásná a nechci se potit v plechovce a hlavně při dnešní ceně benzínu mě jde o spotřebu a s tou jsem momentálně spokojený z natuněným strojem bych spokojený nebyl to můžu rovnou jezdit plechovkou,tak kamarádi to je můj pohled na tuning o obsahu 125ccm přeji všem hezky den.
čekatel na people-už je doma mazel,GTi125
Děkuji všem za rady, už si s tím nějak poradím:-) Je pravda, že už mi není 17, abych se pořád rypal ve skůtru, a spotřeba 3 litry při plném zatížení je hodně příjemná (plechovka mi žere 7,5 při lehké noze). Řidičák na A zatím neplánuju, a to právě kvůli vyšší spotřebě, protože jak se tak znám, to bych šel pak minimálně do 500 ccm a to už za 3 litry nepojede.....
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4936
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
A to já tě naprosto chápu. 
KYMCO Xciting Evo, Kymco Vitality 150,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125, Honda CTX700...
Tak dneska jsem prvně otevřel variátor a díval jsem se na ty válečky.... po 10500 km vypadají pořád kulatě, jen jeden má malinkou plošku, asi v délce 2mm. Jinak jsem byl překvapený, že nikde není žádný bordel a klec těch válečků vypadá skoro jako nová... hodil bych sem foto, ale nevím jak....?
Kymco Downtown 125i ABS, 2009, bílá
-
zbysa
- Už mám víc než deset
- Příspěvky: 42
- Registrován: čtv 06 čer 2013, 20:42
- Bydliště: Uherské Hradiště
Variátor Malossi Multivar 2000 za 3600kč
Děcka doporučuji Variátor Malossi Multivar 2000 za 3600kč,zrychlení super max. předtím 110km ted 125km-hod spotřeba před 2,6 ted 2,8l .Zrychlení na 100km za 8sek předtím 13sek za ty peníze super svezení hrabe na místě myslím na štěrkovém podkladě.Při rozjezdu to točí 9tis otáček předtím 5,5tis a jinak výměníte si to sami krom té pružiny ke spojice kde mi to ve scootlandu v Brně vyměnili zadara,samozřejmě že jsem jim donesl jen tu spojku a pružinu malossi koupil u nich za 180kč
jj jinak vlastním Kymco Downtown 125 ročník 2010
Naposledy upravil(a) zbysa dne pon 26 srp 2013, 18:13, celkem upraveno 1 x.
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4372
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Zbysa: Díky za doplnění info o Tobě a stroji
Informace je to zajímavá, jen mi vrtají hlavou ty otáčky. Zkrátka představa, že mám ještě studený motor, vyjíždím a hned tam mám 9000 ot - to mi běhám mráz po zádech vzhledem k zatížení a životnosti motoru. Na těch 9000 to leze běžně nebo jen když za to pořádně zatáhneš? Dá se do rozumného zahřátí motoru jezdit i na nižších otáčkách?
Honda Forza 300 (2019) 
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)

(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 2012-13, Babetta 210 1988-2000)