Když už jsem se dal na řešení problému samovolného chcípnutí motoru tak rovnou vyřeším problém se zajímavými zvuky z oblasti variátoru. Zní to jako kdyby řetěz dřel o kus kovu s proměnnou frekvencí dření. Zvuky se ozívají nad 50 km/h a jsou slyšet až do maximální rychlosti a jejich frekvence se liší podle aktuální rychlosti a podle toho jak se hodně tahá za plyn. Co to asi může být za závadu.
Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Zdarec.
Když už jsem se dal na řešení problému samovolného chcípnutí motoru tak rovnou vyřeším problém se zajímavými zvuky z oblasti variátoru. Zní to jako kdyby řetěz dřel o kus kovu s proměnnou frekvencí dření. Zvuky se ozívají nad 50 km/h a jsou slyšet až do maximální rychlosti a jejich frekvence se liší podle aktuální rychlosti a podle toho jak se hodně tahá za plyn. Co to asi může být za závadu.
Když už jsem se dal na řešení problému samovolného chcípnutí motoru tak rovnou vyřeším problém se zajímavými zvuky z oblasti variátoru. Zní to jako kdyby řetěz dřel o kus kovu s proměnnou frekvencí dření. Zvuky se ozívají nad 50 km/h a jsou slyšet až do maximální rychlosti a jejich frekvence se liší podle aktuální rychlosti a podle toho jak se hodně tahá za plyn. Co to asi může být za závadu.
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Tak tohle budeš muset rozebrat. Točí se tam toho spousta. Jde ten zvuk od přední, nebo od zadní řemenice, nebo ti to splývá v prostoru ? Je to slyšet i když bys to zkusil na hlavním stojánku ?
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Mě to na B 125 dělala povolená matice na spojce.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Při jízdě na Agilitce je skřípání slyšet jakoby uprostřed nebo lehce z pravé strany motorky po směru jízdy. Když jsem sundal kryt variátoru a zkoušel to na stojánku na plný plyn, nebylo to slyšet. Takže pouze v zátěži to vyluzuje ty pazvuky. Jo a když se jede třeba do kopce tak jsou pazvuky silnější a když se povolý trochu plyn tak pazvuky změní frekvenci a hlasitost. Už jsem sundal všechny pohyblivé části a rozebral odstředivou spojku. Zůstaly tam pouze osy od motoru a konečné redukce.jouza74 píše:Tak tohle budeš muset rozebrat. Točí se tam toho spousta. Jde ten zvuk od přední, nebo od zadní řemenice, nebo ti to splývá v prostoru ? Je to slyšet i když bys to zkusil na hlavním stojánku ?
Asi to vypadá na ložisko. Ale které
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Vůle, byť sebemenší, na výstupní hřídeli z koncového převodu rozhodně v pořádku není. Pokud to budeš řešit, doporučuji vyměnit všechna ložiska i gufera koncového převodu najednou, ušetříš si dvojitou práci (materiál zase tolik stát nebude
)
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Podle všeho je na této hřídeli kuličkové ložisko. Cvakání, vůli a pazvuky by mohla způsobovat prasklá klec kuliček. Jestli je to tak, nebylo by dobré dál na tom jezdit.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Mám takový pocit, že jsme Agilitku koupily jako novou a již od koupě to chrastilo, ale málo. Na dotaz prodejci, proč to chrastí, jsem Agilitku přivezl k prodejci a prodejce mi následně odpověděl, že je to normální. Jenže chrastění se časem zesilovalo až k dnešnímu docela hlasitému chrastění. Tak snad to bude jedno z těch ložisek v konečné redukci.
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Ještě dotaz. Trubička předního kola variátoru (kolo ve kterém jsou válečky) má drobnou vůli v kole variátoru. To je v pořádku nebo ne?
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Nevím přesně co myslíš. Máš na mysli vůli mezi klikovou hřídelí a trubičkou, nebo mezi trubičkou a vnitřní polořemenicí. Na obojím nějaká vůle musí být, ale ne zas taková, aby to mělo šanci na zaseknutí skřížením.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Pokud myslíme stejnou trubičku, tak ta extra velkou vůli mít taky nemá, nicméně musí jít lehce posouvat po hřídeli. Není ale vyloučeno, že se to ve zkušebním provozu v Kymcu přehřívalo a trubička měla tendenci se přidírat, tak vůli zvětšili, ale to je model od modelu a je to čistě hypotéza (pak by to mohlo cinkat i chrastit)... to ti tu může ale odpovědět snad jen další majitel steného scoota

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Zdarec.
Tak jsem do toho skočil rovnýma nohama. Sundal jsem výfuk a polokyvku. Sundal jsem zadní kolo a rozebral konečnou redukci. Foto viz níže. Obě ložiska o obu hřídelí měla slušnou vůli. Už jsou venku. Ale nevím jak vyexportovat ložiska zatlačená do zakryté díry. Nelze je totiž vyklepnout. Nemáte někdo nápad jak to dostat ven eventálně odkaz na eshop kde se prodává stahovák na tuto specialitku. Díky.
http://ulozto.cz/xk1W3TEA/dsc00154-jpg
http://ulozto.cz/xX5qxbkU/dsc00155-jpg
http://ulozto.cz/xCbGYsX8/dsc00156-jpg
http://ulozto.cz/x5bTqphn/dsc00157-jpg
http://ulozto.cz/x2bEhKZv/dsc00158-jpg
Tak jsem do toho skočil rovnýma nohama. Sundal jsem výfuk a polokyvku. Sundal jsem zadní kolo a rozebral konečnou redukci. Foto viz níže. Obě ložiska o obu hřídelí měla slušnou vůli. Už jsou venku. Ale nevím jak vyexportovat ložiska zatlačená do zakryté díry. Nelze je totiž vyklepnout. Nemáte někdo nápad jak to dostat ven eventálně odkaz na eshop kde se prodává stahovák na tuto specialitku. Díky.
http://ulozto.cz/xk1W3TEA/dsc00154-jpg
http://ulozto.cz/xX5qxbkU/dsc00155-jpg
http://ulozto.cz/xCbGYsX8/dsc00156-jpg
http://ulozto.cz/x5bTqphn/dsc00157-jpg
http://ulozto.cz/x2bEhKZv/dsc00158-jpg
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Já bych na to ložisko heftnul tyčku s trhákem. Stejně ho chceš měnit, ta o nic nejde.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Tak tak, buďto přivařit kulatinu s vyklepávacím závažím na druhém konci a nebo pokud se dá za ložisko jeho vnitřní dírou něco zaháknout (roztemovaný a ohnutý konec kulatiny), tak možná nebude svářečka ani potřeba. Jen by to pak chtělo dát majzla abys ložisko v jeho lůžku nezkřížil

Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- Gek
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7760
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Přesně podle toho jak píše Honza, jsem vždy vyndával utopená ložiska. Vyklepávacím háčkem.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 sajda.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: Agility City 125 - chrastění z oblasti variátoru
Tak jsem pořídil toto http://vybaveni-autoservisu.cz/stahovak ... 33-mm.html.
Jsem trochu blázen na nářadí
. Teď poscháním nějakou menší ledničku a troubu (horkovzdušku mám) na import ložisek. Doma bych asi nepochodil
.
Jsem trochu blázen na nářadí