Jarní startování
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9499
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Vymontoval jsem startér. Šlo to docela snadno. Startérem lze točit rukou, bez zásadního odporu (jen takový ten, co se rotor otáčí mezi cívkami, či co v tom je). Zvláštní zvuky z něj taky nevychází. Pripojil jsem ho na Kymcobaterku a normálně se roztočil. Baterie přitom z 12,7V klesla na 10.6V a pak napětí klesalo. Dlouho jsem s ním netočil, max cca 8sec. Kabely i startér se při tom nezahřály.
Druhý pokus s autobaterií: baterie z 12,7V klesla na 12,0V a dál vzhledem ke kapacitě už napětí neklesalo. Startér točil ochotněji.
Třetí pokus: Zapojil jsem baterku + relé + startér a nasimuloval startování jako ve skůtru, jen startér nemusel překonávat odpor motoru. Zase to všechno fungovalo.
Zítra vezmu startér a relátko k panu doktorovi.
VIDEO
Druhý pokus s autobaterií: baterie z 12,7V klesla na 12,0V a dál vzhledem ke kapacitě už napětí neklesalo. Startér točil ochotněji.
Třetí pokus: Zapojil jsem baterku + relé + startér a nasimuloval startování jako ve skůtru, jen startér nemusel překonávat odpor motoru. Zase to všechno fungovalo.
Zítra vezmu startér a relátko k panu doktorovi.
VIDEO
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Mildo, je otázka, v jaké kondici jsou oba akumulátory. Každopádně se mi ten pokles napětí na obou zdá podezřelý.
Uvidíme, co ti na startér řekne "pan doktor". 
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsem teda taky zvědavý, co se z toho vyklube. Jako laik bych si tipnul, že bez zátěže od motoru by startér měl "žrát" malinko míň, ale jsem zvědav. Nicméně jako strojařovi se mi nelíbil zvuk od ložisek, podle mě by to takto drnčet nemělo ale může to být způsobeno vibracema od desky, ke které je to přichyceno ...
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Přesně tak Honzo, ten zvuk je velice podezřelý a nepěkný ...
Edit: Když se na to koukám znova a znova, vidím, že ten rotor si tam jezdí klidně sem a tam, jako to fakt čumím. Zároveň si ale myslím, že to takhle volné být nemá a že budou v řiti ta ložiska. V zátěži se to celé může pošoupnout a dřít o stator, pak můžou být ty obrovské ztráty ukryty právě tadyk.
Edit: Když se na to koukám znova a znova, vidím, že ten rotor si tam jezdí klidně sem a tam, jako to fakt čumím. Zároveň si ale myslím, že to takhle volné být nemá a že budou v řiti ta ložiska. V zátěži se to celé může pošoupnout a dřít o stator, pak můžou být ty obrovské ztráty ukryty právě tadyk.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
No jo, ale ani pohyb v ose není správně !!! ... prvotně jsem si toho ani nevšiml, ale jak si to člověk pořádně naštuduje, je tam ten axiální pohyb znatelný. Ložiska můžou být třeba i jen v tomto směru a nebo jestli se spíše neomačkala sama osa pod ložisky nebo uložení ložisek v domku ... žto vše je teoreticky možné ...
.. ale dobrý felčar by na to měl přijít, tak zlom vaz 
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Tak co řekl pan doktor na startér, Mildo?
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
No já měl dnes ráno taky problémy ... nastartoval jsem na ždrc, ale po pár sekundách to chcíplo, jak jsem zapnul světla. A pak to točilo točilo a nechytalo ?!? ... doufám, že to nebude baterkou a že dnes odjedu z práce v pohodě. trochu to připisuju nechtěnému Shell Fuel save, co jsem natankoval v pondělek ... ale uvidím
možná se taky negativně podepsalo pár startů v pondělí odpoledne a v úterý, jak jsem ladil to zadní kolo, i když točilo to hezky, jen nechytlo, až potom teda jo ... 
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6591
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Tak já měl dnes ráno asi jen neplánovanou zkoušku "kurvítka" .... bo jak jsem odpoledne po šichtě přišel ke skútru a startl, tak točil v pohodě a chytil na první ždrc. Nicméně pro jistotu jsem doma napojil batery na dobíječku a během asi dvou či tří miut přešla nabíječka do režimu udržování, takže battery OK ... 
Kymco Downtown 300i ABS
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
nyní Honda XL750 Transalp